بررسی گوشی Phoenix Tigo 8 Pro e Plus (PHEV).

فونيکس تيگو 8 پرو e پلاس (PHEV)

می 1403: گیرب، DHT در خودروهای هیب، تیگو 8 و تیگو 7 پرو نصب شد. این نوع گیرب، با فناوری پیشرفته ای همراه است که 9 حالت مختلف را ارائه می دهد. این 9 حالت شامل هماهنگی بین موتورهای الکتریکی و بنزینی است که نه تنها از اتلاف نیرو جلوگیری می کند، بلکه باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش قدرت موتور می شود. در واقع این نوع خودروها در سه حالت برقی، هیب، و بنزینی کار می کنند.

لازم به ذکر است که خودروی هیب، تیگو 8 پرو با تمامی خودروهای هیب، متفاوت است. این خودرو از دو موتور الکتریکی به صورت جداگانه یا همزمان استفاده می کند که وظیفه تولید برق را بر عهده دارند و همراه با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ حدا،ر گشتاور 510 نیوتن متر را تولید می کنند. حالت های موجود در این خودرو و گیرب، DHT به شرح زیر است:

1- تک موتوره و کاملا برقی (شرایط تردد): در هنگام ترافیک و رانندگی با سرعت کم، موتور الکتریکی دوم و موتور بنزینی درگیر نمی شوند.

2- دو الکتروموتور خالص (شتاب اولیه بالا): هنگام حرکت خودرو پس از چراغ قرمز یا ترافیک، هر دو موتور الکتریکی بدون دخالت موتور بنزینی، شتاب اولیه و قابل لمس را ارائه می دهند.

3- سری و برد وسیع (شارژ باتری): زم، که باتری شارژ کافی نداشته باشد، موتور بنزینی از طریق چرخش یکی از موتورهای الکتریکی باتری را شارژ می کند و این انرژی از طریق موتور الکتریکی دوم به چرخ ها منتقل می شود. این حالت مخصوص ترافیک شهری است.

4- استفاده از موتور بنزینی (رانندگی در بزرگراه): هنگام رانندگی در بزرگراه و زم، که باتری قدرت کافی برای چرخاندن موتورهای الکتریکی را ندارد، موتور بنزینی به راحتی تمام نیرو را به چرخ ها منتقل می کند و خودرو با سرعت بالا حرکت می کند.

5- استفاده از حالت موازی (رانندگی در مناطق کوهست،): هنگام رانندگی در مناطق کوهست، یا شیب تند، دو موتور الکتریکی در ،یب با موتور بنزینی، گشتاور بالایی را به چرخ ها ارائه می کنند تا خودرو به سرعت در سربالایی ها شتاب بگیرد.

6- توقف شارژ (توقف یا ترافیک شهری): هنگام رانندگی در ترافیک شهری، گیرب، از اتلاف نیرو جلوگیری می کند و باتری را از طریق موتور الکتریکی شارژ می کند.

7- شارژ در حین رانندگی (سرعت کم): هنگام رانندگی با سرعت کم، زم، که می خواهید باتری را نیز شارژ کنید یا در هنگام سرازیری، موتور بنزینی خودرو را روشن می کند و باتری را از طریق یکی از موتورهای الکتریکی شارژ می کند.

8- بازیابی انرژی ترمز در حالت تک موتوره (هنگام ترمز آهسته): گشتاور مع، همان نیرویی است که هنگام ترمزگیری ایجاد می شود و این بار یکی از موتورهای الکتریکی انرژی جنبشی را از چرخ ها به باتری باز می گرداند و انرژی تلف شده کاهش می یابد.

9- بازیابی انرژی ترمز در حالت دو موتوره (هنگام ترمزگیری شدید): در هنگام ترمز شدید و فوری، هر دو موتور الکتریکی تمام گشتاور مع، را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند و باتری شارژ می شود.

توجه داشته باشید که تمامی عملیات پیچیده و موثر ذکر شده به صورت کاملا اتوماتیک و بدون دخالت راننده انجام می شود.

منبع: https://bama.ir/o/kcb7qac6