تست و بررسی ایران خودرو ریرا (IKCO Reera)

بررسي ريرا ايران خودرو

ریرا اولین کراس اوور ایر، است که وارد بازار شده است و خودرویی است که بر روی شاسی پژو 2008 ساخته شده است اما با حال و هوای خوب دانا. ریرا اولین بار در سال 2019 رونمایی شد و از آن زمان تاکنون تمرینات سختی را در نزدیکی رینگ انجام داده است تا بتواند قلب بازار را به دست آورد. اخیرا در ثبت نام جدید ایران خودرواسامی یادداشت شده و احتمالاً در زمستان 1403 به مشتریان تحویل داده شده است.

طراحی ظاهری ررا ایران خودرو

ایران خودرو برای خود استایل و استایلی پیدا کرده است، ی،ی حتی با معرفی بنر با عادات جدید طراحی و چراغ های مجزا، باز هم این حس را دارید که با یکی از بچه های ایران خودرو هستید.

اگر دستتان را روی چراغ‌های روز بگذارید، در مقابل یک پنجره جلویی روشن قرار دارید که ممکن است شبیه یک تیر یا حتی سمندر باشد. اینکه طراحان ایران خودرو اصالت آنها را در این دو خودرو در نظر می گیرند به خودی خود نکته جالبی است که در کل حفظ اصالت طراحی در هنگام طراحی های برند کاری بسیار پیچیده اما ارزشمند است.

اما سوالی که پیش می آید این است که آیا طراحی پشت این خودرو مشابه هر محصولی خواهد بود؟ سمند ال ای،؟ شباهت زیاد شکل چراغ ها به العماری غیر قابل انکار است! آیا ممکن است ورود العماری به ایران که مصادف با مراحل پای، طراحی ریرا بود، برای ریرا تأثیرگذار باشد؟

اما در مجموع به همان اندازه که در جلوی این خودرو به تن، توجه شده بود، تن،ات در ،مت عقب این خودرو فراموش شد. شاید قرار دادن چراغ ها به صورت عمودی (مانند فرود آمدن فو، نسل اول یا هوندا CR-V) منتقدان پشت ری را راضی می کرد!

از زاویه جانبی، این خودرو طراحی ساده ای دارد که نه چشم نواز است و نه نامتن،، شاید ارتفاع این خودرو بیش از حد باشد و فاصله زیاد بین چرخ و گلگیر کمی ناراحت کننده باشد، اما ممکن است این مشکل حل شود. با رینگ های بزرگتر و آج ،تیک کوتاه تر. تصمیمی که باعث افزایش دقت فرمان خودرو و کاهش نرمی رانندگی شد!

طراحی داخلی ایران خودرو ریرا

کابین ررا نسبت به رقبای چینی خود «طراحی» راحت تری دارد. اما از نظر ظاهری کمی با دقت بیشتری طراحی شده و خبری از خطوط ش،ته ای که در طراحی خودروهای مدرن مانند X33 کراس می بینیم نیست.

طراحی فرمان جدید ایران خودرو محل جشن و شادی است و چه خوب که فرمان پایین تراشیده نشود و در این خودرو تکرار نشود. نمایشگرهای پیوسته کیفیت قابل قبولی برای این رده قیمتی دارند و برای کشور آفتابی ما سایه ای برای آنها در نظر گرفته شده است تا در آفتاب یزد خوانا باشند و در گرمای اهواز ذوب نشوند.

صندلی‌های Rayra با روکش چرمی عرضه می‌شوند، اما در وسط آن توری و پارچه وجود دارد که گزینه بهتری نسبت به صندلی‌های چرمی کامل است، زیرا رایرا خنک‌کننده صندلی ندارد. به طور کلی می تو،د ترجیح بازار لو، را برای مخمل و بافت به چرم در محصولات قرن قدیمی (شعبه لو، تویوتا برای بازار ژاپن) ببینید! اما خبر خوب برای طراحی کابین Ray به همین جا ختم می شود.

،مت بالایی داشبورد از پ،تیک خشک ساخته شده است و بافت آن خیلی بد نیست، اما مشکل اینجاست که ،مت سایه صفحه با خود صفحه نمایش مطابقت ندارد. این دو ،مت کمی از هم فاصله دارند و زیر سایه و پشت این قالب دیده می شوند و قطعه بسیار نمایان است که بقیه زحمات را هدر می دهد. از سوی دیگر، چنین قطعه بلند و بلندی با این ماده در گرمای شدید، پشت شیشه احتمالاً تاب می‌خورد و هم‌ترازی بین بالای داشبورد و صفحه نمایش کاملاً از بین می‌رود.

بعد از داشبورد، ،ت به فرمان دو پره و طراحی ارگونومیک تری از داینا و حتی تارا می رسد که قرار گرفتن انگشت شست در کنار ابزارهای طراحی شده یک گام به جلو است. اما ،تیک ایربگ روی این نمونه کمی براق بود و مشخص بود که پوسته نازک ایربگ باعث شده بود شیارهای کف این ،تیک نمایان شود، گویی این فرمان چند سالی است که کار می کند.

وقتی به کنسول وسط می رسیم، وسایل به گونه ای چیده شده اند که در حین رانندگی نیازی نیست چشم خود را از جاده بردارید تا ببینید انگشت شما به کجا برخورد می کند، چیزی که در خودروهای مرسدس، بی ام و و ل،وس دیده می شود و همین امر باعث می شود که آنها بسیار زیاد شوند. آسان برای استفاده. یک المنت چرخشی برای کم و زیاد ، صدای چند رسانه ای و روشن و خاموش ، آن وجود دارد و در مورد سیستم تهویه هم همینطور!

همه این موارد ایمنی رانندگی را افزایش می دهد و نقش خوبی برای راحتی شما در استفاده روزانه دارد. اما خبر خوب هنوز در اینجا به پایان می رسد درست است که ما در رده قیمتی مقرون به صرفه هستیم و نمی توان انتظار ماده بسیار خاصی را داشت، در نهایت، پ،تیک خشک برای این دسته انتخاب می شود به قطعات، کنسول کوچک و سازهای می، این کار را می کند… ماشین شبیه ،اب بازی لگو به نظر می رسد، تغییر رنگ مواد ناخوشایند است و اگر با یک صفحه جایگزین شود، یکنواخت تر و هماهنگ تر می شود. به بیننده نگاه کن

ویژگی های ماشین ری

دلگرم کننده ترین چیز در مورد Rira لیست ویژگی ها است، نه اینکه ویژگی های زیادی دارد. در واقع برآورده شدن نیازهای مردم و لیست گزینه های رقبا از سوی ایران خودرو برای یک شرکت نیمه ،تی که در هر صورت تمام خودروهای خود را به فروش خواهد رساند، مهمترین چیز است.

Rayra دارای امکانات بیشتری نسبت به همتایان چینی خود است. به ،وان مثال نصب رادار نقطه کور در کنار دوربین 360 گزینه های این خودرو را از رقبا متمایز می کند. ررا مجهز به سانروف، گرمکن صندلی‌ها و دو صفحه نمایش داخلی برای به دست آوردن دل ایر،ان است، ،اصری که برای ایجاد حس «لاکچری» در ایران ضروری به حساب می‌آیند. صندلی راننده کاملا برقی با پشتیبان کمر راننده و سرنشین است و تنظیم زاویه صندلی برقی گزینه بسیار خوبی بود اما ای کاش به فوم صندلی بیشتر توجه می شد.

لیست ری مانند ماشین های چینی کلمات خاص خود را دارد و این غیر معمول نیست! البته بلیط برنده Rayra در سیستم چندرسانه ای منوی Celis نیست و مجهز بودن به Apple CarPlay و Android Auto سهولت استفاده از این خودرو را برای خودروهای امروزی به ارمغان می آورد. نکته دلگرم کننده دیگر نصب پورت شارژ USB-C و اتصال صفحه نمایش است، چیزی که در بسیاری از خودروهای وارداتی چینی شاهد آن نیستیم. به ،وان آ،ین راه، شارژر بی سیم و شیفتر نیز پشت فرمان ررا قرار گرفته است تا لیست آپشن های آن چیزی از خودروهای وارداتی زیر 2 میلیارد تومان کم نداشته باشد.

مشخصات فنی و تجربه رانندگی با Ray Ra

ریرا مجهز به موتور توربو EFP است و در واقع نقطه اشتراک آن با EF7 بلوک سیلندر است و قطعات موتور مانند پیستون و شاتون بهبود یافته است. سیستم خنک کننده و روغن کاری نیز تغییر کرده است تا این موتور 1.65 لیتری بتواند 160 ، بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیرب، این خودرو 6 سرعته اتوماتیک سیاره ای یا AT ساخت DAE است که گفته می شود دیگر از مشکلات روتینی که گریبانگیر گیرب، های اتوماتیک ایران خودرو می شود با تارا و داناس های امروزی رنج نمی برد.

در واقع ما فقط برای چند متری که برای تهیه فیلم در اختیار داشتیم فرصت داشتیم با رایرا رانندگی کنیم، اگر این ماشین چند روزی برای تست در اختیار ما قرار می گرفت، علاوه بر تکمیل تست درایو، در این صفحه وجود داشت. ویدیوی طول، تر و کامل تر از این برخورد باشید که ما این ماشین را به شما معرفی می کنیم! تا اینجای کار می توان گفت که نسبت به داینا پ، اتوماتیک، عملکرد گیرب، اندکی بهبود یافت، زیرا در دور موتور وسط کمی توقف کرد تا گشتاور موتور را از دست ندهد و کشش و شتاب نیز محسوس شد. برای بهبود.

دور نهایی با رایرا

رایرا اتفاقی دلگرم کننده برای صنعت خودرو در ایران است، استفاده از پلت فرم های مدرن تر و عبور از پلت فرم 405 در کنار شناخت بازار نیاز به تکمیل لیست آپشن های این خودرو، خبرهایی از تغییرات در رویه های ایرانکار. به نظر می رسد انگیزه صادرات نیز در این تصمیم گیری ها لحاظ شده است چرا که حضور ررا در کشورهای شوروی سابق و روسیه می تواند بر کیفیت این خودرو تاثیرگذار باشد.

اما ایراداتی مانند ارگونومی ضعیف صندلی ها، مواد داخل کابین و طراحی نامن، عقب، مشکلات غیرقابل انکاری برای ریرا هستند. در این بین ویژگی های فنی این خودرو از مواردی است که باید با شک و تردید به آن پرداخت، از دوام کم گیرب، 6 سرعته نصب شده در محصولات مشابه گرفته تا موتوری که به دلیل مشکلات تامین روغن ،اوین خاصی را برای خود به ارمغان آورده است. این مسائل بررسی شده و باید معلوم شود که تا چه حد مسائل حل شده و بعد از چند ماه حضور رایا در بازار می توان نظر نهایی را داد.

منبع: https://bama.ir/o/9v8pahkq