جیپ رانگلر روبیکون را بشناسید
انتشار: آذر 24، 1403
بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1404

جیپ رانگلر روبیکون را بشناسید


برخی از SUV ها فقط بدنه بلندی دارند و کار خاصی انجام نمی دهند. برخی دیگر از SUV ها به طور طبیعی تولید می کنند و سپس با نصب تج،ات اضافی، ظاهری خارج از جاده پیدا می کنند، اما در نهایت آب را هم گرم نمی کنند. نوع دیگری از SUV ها، آنهایی هستند که به طور طبیعی متولد می شوند، اما بزرگتر می شوند و با گذشت زمان با تغییرات فنی، ممکن است تا حدودی دچار اشتباه شوند. اما ما یک سری SUV داریم که خارج از جاده متولد شده اند. آنها در خط مستقیم اصلا خوب عمل نمی کنند. اما وقتی پای مسیر سخت و ص،ه ای است، تپه، ص،ه، ص،ه، کوه و... خود را نشان می دهند. نمونه ای غیر از جیپ دارید؟

جیپ ر،ر روبیکن از کجا آمد؟

آیا دیده اید که گاهی اوقات می گوییم پشت یک ماشین خاص، تاریخچه ای غنی نهفته است؟ راستش را بخواهید، هیچ سابقه خاصی پشت جیپ وجود ندارد. جیپ خود تاریخ است. صنعت خودروسازی که در اوج جنگ جه، دوم (1943 میلادی) کار خود را آغاز کرد. مق، با ریشه های سینوسی نیازمند یک کتابخانه است. پس بیایید به سرعت CV ر،ر را مرور کنیم تا به جایی که امروز هستیم برسیم. ر،ر روبی، نسل چهارم.

پس از درخشش افسانه ای جیپ در میدان جنگ، ایده طلایی در ذهن مدیران نقش بست. این خودروهای نظامی این پتانسیل را دارند که برای کاربردهای ساده تر و حتی مصارف اجتماعی مورد استفاده قرار گیرند. به همین دلیل تیمی متشکل از Kaiser، Willys و AMC شروع به کار روی پروژه ای به نام CJ (مخفف جیپ غیرنظامی) ،د. مسیری که نزدیک به چهل سال پیش دنیای خودروهای آفرود شهری را متحول کرد.

از ابتدای دهه 1980، خانواده CJ، با وجود پیشرفت های فنی و مشتریان وفادار، به تدریج از جریان اصلی دنیای SUV فاصله گرفت. در واقع اگرچه این وسیله نقلیه مجهز به تج،ات و قابلیت های شهری بود، اما ظاهر و فضای داخلی آن همچنان شبیه خودروهای نظامی بود. فلسفه ای که آن روزها دیگر ،یداری نمی شد. جیپ باید یک ،یب برنده ارائه می کرد. یک تغییر دشوار می تواند کل دنیای این محصول موفق را نابود کند.

از اواسط همان دهه، مدیران شرکت نقشه راه را تغییر دادند. اما اکنون سوال این است: محصول جدید چگونه باید باشد؟ جب هیچ نظری نداشت. چون چیز دیگری نمی دانست. با این حال او نتوانست و نمی خواست از توانایی شگفت انگیز خود در زمینه ساخت خودروهای طوف، آفرود دست بکشد. به همین دلیل CJ-7 را به ،وان یک الگو قرار دادند و مدل جدیدی به نام ر،ر در سال 1986 متولد شد.

Wrangler همان چیزی شده است که باید باشد. SUV شهری جمع و جور. شاید جالب باشد بد،د که اگرچه ر،ر در سال 1986 رونمایی شد، اما نسخه نهایی آن در سال بعد توسط کرایس، معرفی شد. در منابع بین المللی خودرو، ایران به ،وان یکی از تولیدکنندگان جیپ ر،ر (در سال 1989) معرفی شده است.

بررسی طراحی Jeep Wrangler Rubicon

اگرچه چهار نسل از جیپ ر،ر تولید شده است، اما این خودرو همچنان یکی از سنتی ترین محصولات تاریخ است. زیرا DNA قوی Willys و CJ هنوز در طراحی این مدل لمس می شود. چیزی شبیه به حسی که پورشه 911 برای چندین دهه به آن پایبند بوده است. چراغ های جلوی دایره ای ساده، جلوپنجره عمودی، گلگیرهای بلند، سقف تخت، لولاهای برجسته، پنجره های مستطیلی و دستگیره های پ،تیکی ساده. حالا دیگر کاری نداریم که جیپ امروزی دستخوش تغییرات و جزئیات دیگر شده است. سادگی یک نیاز حیاتی در طراحی این خودرو بوده و هست. مشکلی که در طراحی پشتی به وضوح دیده می شود.

داخل کابین ناگهان همه چیز تغییر می کند. سادگی و سنت گرایی جای خود را به پیچیدگی و مدرنیته می دهد. فضایی جذاب و مدرن که جوانان جسور و خانواده های معمولی را راضی می کند. علیرغم فهرست کامل تج،ات و لوازم جانبی راحتی، یک چیز در تمام فضای داخلی به چشم می خورد و آن تاکید بر ناوبری خارج از جاده است. دکمه های کنترل گیرب، و دیفرانسیل در جلوی دست راننده قرار می گیرند، نه جایی در گوشه. این تفاوت بین یک SUV معمولی آفرود و یک SUV اصلی آفرود است.

تج،ات و گزینه های Jeep Wrangler Rubicon را بررسی کنید

همانطور که یک بار گفتیم این خودرو برای زمین های خارج از جاده طراحی شده است و ا،ر آپشن های آن مربوط به این حوزه است. با این حال، تج،ات راحتی Wrangler Rubicon حرفی برای گفتن دارد. مانند صندلی های چرمی ناپا با تنظیم 12 جهته و سیستم ناوبری ماهواره ای Uconnect 4C با قابلیت تشخیص و پیش بینی شرایط جوی محل رانندگی و حتی ارتفاع از سطح دریا. این خودرو به یکی از منحصر به فردترین نمایشگرهای اطلاعات سرگرمی مجهز شده است. صفحه نمایش 8.4 اینچی نه تنها در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم است، بلکه نسبتا ضد ضربه نیز می باشد. یکی از گزینه های جذاب این خودرو که ممکن است مورد استقبال آفرودها قرار نگیرد، تعویض دنده های قرار گرفته در پشت فرمان است. پشت یک صفحه نمایش 7 اینچی نصب شده است که اطلاعات زاویه فرار و حمله را نمایش می دهد.

مشخصات فنی جیپ ر،ر روبی، را بررسی کنید

چرا جیپ ر،ر به V8 مجهز نیست؟ سالهاست که یک سوال در ذهن مشتریان بوده است. شاید به این دلیل که بلوک موتورهای V8 "فضای تصادف" را حذف می کند و ایمنی را به خطر می اندازد. اگرچه جیپ مستقیماً به این سؤال پاسخ نداد، اما واضح بود که با خود فکر می کرد که یک V6 می تواند این شاسی را تحمل کند. اما با عرضه نسل چهارم در سال 2017، معجزه ای رخ داد و HEMI وارد رینگ شد. یکی از اون کابوس هایی که دوست داشتیم. بلوک هشت سیلندر V شکل با حجم 6.4 لیتر.

قدرت خالص ر،ر روبی، که از نظر فنی و ظاهری بالاترین رده برای این خانواده محسوب می شود، 470 ، بخار است و گشتاور آن به 637 نیوتن متر می رسد. این اعداد حتی برای یک ماشین معمولی نیز شگفت انگیز است. چه برسد به این خودرو که از توانایی فنی خود عمدتاً در خارج از جاده استفاده می کند. به دلیل استفاده گسترده از نیازهای پایداری و انتقال نیرو، Wrangler تقریباً 2.4 تن وزن دارد. با این حال، جای نگر، نیست. گیرب، 8 سرعته طراحی شده توسط ZF به آن شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 5.1 ث،ه و حدا،ر سرعت 218 کیلومتر در ساعت را می دهد. این اعداد برای غولی با طول 4.8 متر و عرض 2 متر شگفت انگیز است.

حال بیایید در مورد ویژگی های آفرود این خودرو بیشتر صحبت کنیم. به ،وان مثال، ،تیک های 37 اینچی که بر روی چرخ های 17 اینچی نصب شده اند، ظاهری شبیه به تانک به آن می دهند. محورها نیز از نوع دانا 44 هستند. پرتو تعادل عملکرد کاملاً الکترونیکی توانایی عالی در خارج از جاده را در بخش پایداری و ،یدن در ص،ه ها به آس، فراهم می کند.

به نظر می رسد یک دریچه ساده روی کاپوت ر،ر نصب شده است، اما در واقع، این یک اختراع جیپ به نام سیستم القاء هوای هیدرولیز شده است که نه تنها با هدایت هوای ورودی به موتور، عملکرد موتور را افزایش می دهد، بلکه آب را از موتور نیز خارج می کند. ورودی های جداگانه قابلیت تغییر دستی ارتفاع تعلیق تا 5 سانتی متر و کمک فنرهای تک لوله ای برند FOX خبر خوبی برای این امر است. ساخت Wrangler Rubicon 392 نشان داد که احتمالاً جیپ قصد داشت یک کامیون هیولا برای خیابان ها بسازد.

عکاس: پگمان تارابکی


منبع: https://bama.ir/o/bk4x1w71