مرسدس بنز 300 SE را بشناسید

مرسدس بنز 300 SE را بشناسید

،ب ،وان “پرفروش ترین خودروی لو، جهان” در بین تمامی رقبای معروف و مطرح، موفقیتی موقتی نیست. مسیر قابل توجهی که ک، S بیش از 50 سال تا به امروز طی کرده است، تنها بخشی از آن “لو، بودن” است. هر یک از اعضای این خانواده در بدو تولد به نماد کیفیت، تکنولوژی و شکوه تبدیل شدند. امروز در تست و بررسی باما با مدل پرفروش پرفروش ترین خودروی لو، جهان آشنا شده ایم; مرسدس بنز W126 300 نسخه SE.

در مقدمه تست هوندا سیویک 2017 گفتیم: نوستالژی ی،ی حسرت خاصی به خاطر یادآوری گذشته تلخ و شیرین. دقیقاً به همین دلیل است که ما نسبت به خودروهای ک،یک احساس خوبی داریم. به خصوص محصولاتی که در زمان خود بهترین بودند و خاطرات زیبایی را خلق ،د. اما W126 حتی در زمان خود از آینده بود.

مرسدس بنز 300 SE از کجا آمد؟

ابتدا به تاریخچه 50 ساله S-Cl، اشاره کردیم. به طور دقیق تر، تاریخچه این دسته از سال 1954 (ی،ی 70 سال پیش) آغاز می شود. ما کاری به این چیزها نداریم. مرسدس بنز در سال 1972 به طور رسمی تولید این خانواده را با ،وان S ک، آغاز کرد. اولین قدم با نسل اول (W116)، قدرتمند، تکان دهنده، موفق و منحصر به فرد برداشته شد.

در دنیای رو،مه نگاری، ضرب المثلی وجود دارد که می گوید: همیشه این فرصت را دارید که «شماره یک» را چاپ کنید. این بدان م،است که هیچ وقت برای شروع دیر نیست. اما اگر چرخی شروع به حرکت کند، نمی‌توان و نباید آن را متوقف کرد. درست است که نسل اول S ک، عالی بود، اما برنامه نسل دوم چطور؟ مرسدس وارد مسیری شده که همیشه باید بهتر، با کیفیت تر، لو، تر، مدرن تر و زیباتر باشد.

اولین نسل از ک، S در سال 1972 عرضه شد. تنها یک سال از عرضه این خودرو می گذشت که کار روی نسل دوم آغاز شد. برای اینکه مرسدس لذت اولین قدم این شگفتی را بچشد، بحران جه، نفت از سال 1973 آغاز شد. این شرکت متوجه شد که آینده این خانواده جاه طلب در خطر است. خودرویی که نیامده باید خود را برای مقررات سختگیرانه مصرف سوخت و انتشار گازهای آلاینده به ویژه در بازار آمریکا آماده کند. اوضاع پیچیده شد. مسئولیت طراحی و توسعه محصول جدید به نام W126 به طراح افسانه ای دایم، برونو ،و سپرده شد. طبق برنامه، محصول جدید قرار بود نسبت به نسخه قبلی آیرودینامیک‌تر باشد، اگرچه ،اصر استاندارد یک سدان لو، را حفظ کند.

این شرکت عملا نسل اول را فدای نسل دوم کرده است. گویی این اولین ک، S است که او می خواهد تولید کند. با وجود تنش های اجتماعی و سیاسی در جهان، ،و با آرامش و دقت بر درخواست مدیران شرکت متمرکز شد. یکی از چالش ها این بود که برای کاهش مصرف سوخت باید وزن خودرو کمتر باشد؟ اما چگونه می توان یک سدان فوق لو، را با موتوری سنگین و گزینه های زیاد سبک کرد؟ از ذهن مبتکر مرسدس استفاده شد. مهندسان برای اولین بار از HSLA (فولاد آلیاژی با استحکام بالا و کم استحکام) استفاده ،د تا به میزان قابل توجهی جرم قطعات هسته بدن را کاهش دهند. در زره و پوشش های جانبی نیز از پلی اورتان استفاده شده است. بلوک موتور به لطف استفاده از ف،ات جدید حتی 10 درصد سبک تر از نسل قبلی بود.

در سال 1979، زم، که W126 به ،وان نسل دوم مرسدس بنز ک، S در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد، بینندگان از زبان خارج شدند. خودرویی که قرار نبود به این سرعت روی میز طراحی و مهندسی قرار بگیرد، ۶ سال بعد (فقط ۲ سال پس از طراحی شاسی) متولد شد. عجله ای که برای خلق یکی از تاثیرگذارترین و ماندگارترین خودروهای تاریخ رخ داد.

بررسی طراحی مرسدس بنز 300 SE

این که می گوییم فل، «حیثیت» دارد یا فل، «حیثیت» است به چه م،است؟ کلمه پرستیژ به اعتبار، حیثیت و کرامت ترجمه شده است. بنابراین به راحتی می تو،م ادعا کنیم که 300 SE یک خودروی معتبر است. نسبت هر ،مت از این سدان صدمه می زند. چقدر چهره اش آرام و پخته است. مانند یک دیپلمات کارکشته و با تجربه. شیک و رنگارنگ. این معجزه ای از خطوط صاف و زوایای ملایمی است که در سراسر بدن جریان دارد. این یک معجزه برای برونو ،و بود که با استفاده از ابزارهای غیرمعمول و مریخی مرسدس، محصول معروفی تولید کرد. ،و با استفاده از یک تونل باد (این فناوری در آن روزها اختصاصی مرسدس بنز بود)، تغییراتی را روی کاپوت اعمال کرد تا ویژگی لو، ممتاز را حفظ کند و تفاوتی محسوس نسبت به نسخه قبلی ایجاد کند. یکی از جلوه های بصری چشمگیر این خودرو حذف واضح برف پاک کن بود. در آزمایش تونل باید مشخص شود که بازوهای برف پاک کن بر جریان باد تأثیر منفی دارند. به همین دلیل این قطعه با کاردستی بی نقص زیر پوشش جلویی کمی جهت گیری می کند.

سپر و پدال های خا،تری تا چه حد با پوشش پانل تزئینی مطابقت دارند. آن قطعه ف،ی که روی گلگیر جلویی در کنار چراغ راهنما دیده می شود، جایی است که پرچم وصل شده است. این بدان م،است که خودروی فوق احتمالاً بخشی از همان سری 300 SE بوده که برای ناوگان جشن وارد شده است. در نمای جانبی، چیز دیگری وجود دارد که توجه را جلب می کند. آنها آینه های مستطیلی هستند که به ستون متصل شده اند. آیا اخیراً متوجه شده اید که آینه های تمام مدل های مرسدس ی،ان هستند؟ حتی آینه W126 با ساختار کلی بدنه مطابقت دارد.

به طراحی چراغ های عقب این خودرو با دقت نگاه کنید. برخی از لبه های برجسته ممکن است در ،مت بیرونی لامپ ظاهر شوند تا زیبایی و جذابیت را بیافزایند. اما در واقع آنچه می بینید برگرفته از فلسفه طراحی فلوت است که در صورت وجود ،یفی، گرد و غبار یا گل، نمای نور عقب را به سمت لبه های بیرونی حرکت می دهد.

آنچه که مخاطبان عادی در داخل کابین 300 SE می بینند با آنچه در یک “بنز باز” می بینند بسیار متفاوت است. از دیدگاه مردمی، فضای داخلی این خودرو شبیه سایر خودروهای قدیمی است. اما آنچه عاشق ستاره نقره ای می بیند روحیه شرافت و اصالت است. البته با لنزهای امروزی نمی توان به فضای داخلی W126 نگاه کرد. مرسدس در آن روزها تاکید عجیبی بر محل دریچه های تهویه مطبوع داشت. حتی محل داشبورد نیز طوری طراحی شده است که شبیه خودروهای دیگر نباشد. تعداد زیادی دکمه، پیچ و کلید از ویژگی های معمول خودروهای لو، است که در این خودرو نیز به درستی رعایت شده است.

تج،ات و گزینه های مرسدس بنز 300 SE را بررسی کنید

این یک پیشگام در صنعت خودروسازی است و به مدت 45 سال، اولین خودروسازی بود که از ABS به ،وان استاندارد استفاده کرد. البته این فناوری برای اولین بار در دنیا با نسل قبلی استفاده شد اما به صورت اختیاری. احتمالاً سه یا چهار سال است که نام کمربند ایمنی از پیش نصب شده را شنیده اید. مرسدس W126 بیش از 4 دهه است که این گزینه را دارد. این سیستم با بستن کمربند ایمنی در صورت توقف یا کاهش ناگه، سرعت و البته تصادفات آسیب را کاهش می دهد.

این خودرو اولین محصول این شرکت بود که سیستم ضد سرقت را به صورت آپشن ارائه می کرد. در صورت ب،ل ،، برخورد با سپر جلو یا عقب، یا باز شدن اجباری صندوق عقب یا کاپوت جلو، زنگ هشدار به صدا در می آید. بله، نزدیک به 40 سال پیش چنین چیزی وجود داشت.

بی دلیل نیست که بگوییم مرسدس بنز در راس فناوری خودرو قرار دارد. مدلی که در مورد آن صحبت می کنیم شامل مناطق C،ble است. ی،ی نقاطی از بدنه قابلیت فرو ریختن دارند که نیروی برخورد را جذب کرده و از بین می برد و آن را از محفظه مسافر دور می کند. با این کار نیروی شتاب منفی بر سرنشینان خودرو را کاهش می دهند.

کنترل کشش (TSC) و تنظیم لغزش شتاب سنج (ASR) روی برخی از مدل های بعدی همان نسل (به ویژه مدل های اروپایی V8 و مدل های صادر شده به آمریکا) نصب شد. دقت کردی؟ کنترل کشش.

در حالی که تمام خودروهای بازار ایالات متحده از اواسط دهه 1980 باید به چراغ ترمز سوم مجهز می شدند، مرسدس این سیستم را قبل از اینکه ،ی از آنها بخواهد روی W126 پیاده سازی کرد.

توجه به جزئیات در این خودرو شگفت انگیز است. تجمل به م،ای قرار دادن چراغ روی درها است. ی،ی نصب چراغ مطالعه روی ستون C تا سرنشینان عقب بتوانند بدون اینکه حواس راننده را پرت کنند بخوانند یا کار دیگری انجام دهند. به نظر شما آیا گزینه گرمکن صندلی در برخی از نسخه های این خودرو وجود داشت؟ مدل های LWB دارای یک نیمکت با حرکت جلو و عقب 10 سانتی متری هستند. از اواسط دهه 1980 به بعد ارتفاع چراغ های جلو نیز قابل تنظیم شد.

شاید تکان دهنده ترین گزینه در مرسدس بنز W126 سیستم کنترل آب و هوای خودکار باشد که از یک سنسور داخلی برای کنترل آب و هوا استفاده می کند. این سنسور بالای سر راننده نزدیک دکمه سانروف (در صورت مجهز بودن) قرار می گیرد تا هر زمان که سقف باز می شود جریان هوای خنک را تشخیص دهد و فرمان تنظیم جریان گرمای من، را صادر کند.

مشخصات فنی مرسدس بنز 300 SE را بررسی کنید

خودرویی که امروز با آن آشنا شدیم «سری دوم» W126 است که از سال 1986 تا 1991 ی،ی پایان این نسل تولید شد. از نظر فنی سری دوم این محصول S ک، بیشتر فنی و مهندسی است.

مثلا همان موتور شش سیلندر خطی 2960 لیتری که یکی از پیشرفته ترین پیشرانه های زمان خود بود. قدرتی معادل 177 ، بخار با گشتاور 255 نیوتن متر تولید می کند. مرسدس بنز 300 SE با طول، عرض و ارتفاع 5145، 1820 و 1441 میلی متر، یکی از بزرگترین سدان های موجود در بازار کنونی است. با وزنی در حدود 1.7 تن، این واقعیت که می تواند از صفر به 100 در 10.5 ث،ه برسد، قابل توجه است. همچنین در نظر داشته باشید که گیرب، آن 4 سرعته اتوماتیک است.

این تصور که این کاخ مجلل و باشکوه می تواند به سرعت 210 کیلومتر در ساعت برسد واقعا شگفت انگیز است. برای خودرویی با این سایز باید م،ن سوخت با ظرفیت 90 لیتر در نظر گرفته شود. زیرا میانگین مصرف سوخت آن کمتر از 13 لیتر در 100 کیلومتر نیست.

گفته می شود حتی در این نسل نیز جهشی فنی به خصوص در سیستم تعلیق رویایی حاصل شده است. این مدل از سیستم چهار چرخ مک فرسون استفاده می کند که ممکن است هزینه نگهداری و تعمیر آن بیشتر باشد، اما از نظر راحتی تجربه بی نظیری را به نمایش گذاشته است. حرفه ای ها می گویند که در این خودرو دیفرانسیل عقب به شاسی و کابین متصل است و به همین دلیل پ، کاملا مستقل بوده و پشت چرخ عقب قرار می گیرد.

آ،ین سواری با مرسدس بنز 300 SE

،ید مرسدس همیشه لبه های جیب خود را دارد. لذت سوار شدن بر خودرویی که شهرت و وقار خود را به آغوش حومه نیجریه رسانده است، مطمئناً تجربه ای شگفت انگیز و وصف ناپذیر خواهد بود. اما جدای از اظهار نظرهای سلیقه ای و احساسی باید به چند نکته توجه کرد.

،ید خودروهای ک،یک برای افراد عادی که نگاه سنتی به استفاده از خودرو دارند اصلا توصیه نمی شود. به هر حال، شکی نیست که خودرویی که ده ها سال از عمر آن می گذرد به مراقبت ویژه تری نسبت به خودروهای تازه تولید شده نیاز دارد. چنین محصولی را نمی توان به ،وان خودروی روزانه انتخاب کرد. این بدان م،ا نیست که از پس استفاده روزانه بر نمی آید، فقط 300 SE در طول رفت و آمدهای روزانه استرس و فرسودگی زیادی را تحمل می کند. البته از طرفی در ذات مرسدس بنز نیست که صبح سوار ماشین شده و 2 عدد نان بربری ب،د.

منبع: https://bama.ir/o/12ag3p56