معرفی بوگاتی Tourbillon 2026 bama.ir
انتشار: مهر 14، 1403
بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1404

معرفی بوگاتی Tourbillon 2026 bama.ir


،ت توربیلون بوگاتی. یک اثر هنری

قو،ن جدید همراه با طراحی یک سیستم هیب، جدید، باعث شد بوگاتی نتواند از شاسی مدل های ویرون و شیرون در تولید توربیلون استفاده کند. این امر منجر به ایجاد ساختار جدیدی شد که بر اساس اطلاعات و ع، های رسمی، می توان آن را به ،وان یک اثر هنری توصیف کرد.

یکی از چالش هایی که مهندسان در طراحی این سازه جدید با آن مواجه بودند، جا دادن همه ،اصر در کوچکترین فضای ممکن بود. بوگاتی توربیلون خیلی بزرگتر از Chiron فعلی نیست، اما علاوه بر موتور 16 سیلندر و گیرب، دوکلاچه، مهندسان مجبور بودند فضایی را برای قرار دادن یک موتور الکتریکی در کنار موتور احتراق داخلی که یک موتور الکتریکی است، در نظر بگیرند. موتور محور جلو و بسته باتری.

حقیقت این است که موتور V-16 بوگاتی Tourbillon فضای بیشتری را نسبت به W-16 قدیمی اشغال می کند. برای حل این مشکل، موتور V-16 به عقب بدنه منتقل شد و م،ن سوخت در طرفین قرار گرفت. بسته باتری T شکل نیز در تونل مرکزی و پشت صندلی ها نصب شده است. البته برای کاهش ابعاد تونل می،، صندلی ها به هم نزدیکتر هستند. پدال ها و فرمان نیز به سمت راننده حرکت کرده اند تا موتور الکتریکی ا،ل جلو در پشت محفظه تج،ات نصب شود.

با تمام این اوصاف، فاصله بین دو محور بوگاتی توربیلون در مقایسه با Chiron تنها یک اینچ (2.54 سانتی متر) افزایش یافته است، در حالی که ارتفاع سقف کاهش یافته است.

یکی از ابداعات مهم طراحان بوگاتی توربیلون دیفیوزر عقب فیبر کربنی بود زیرا این قطعه علاوه بر آیرودینامیک عملکرد ساختاری نیز دارد و به همین دلیل نیازی به طراحی تیر جداگانه نبود.

از دیگر ویژگی های جالب بوگاتی توربیلون می توان به هشت رادیاتور و همچنین پایه های تعلیق چاپ سه بعدی اشاره کرد که دومی توسط یکی از تامین کنندگان قطعات Zinger 21C، Divergent، تولید شده است.

البته ویژگی های متمایز و شگفت انگیز بوگاتی توربیلون به اینجا ختم نمی شود با مشاهده دقیق این خودرو و همچنین رانندگی با آن، همه چیز مشخص می شود.

مشخصات فنی توربیلون بوگاتی

بر خلاف موتور W16 در ویرون و شیرون که دارای چهار توربوشارژر بود، موتور V16 این مدل جدید به صورت تنفس طبیعی طراحی شده است، با این تفاوت که اکنون با سه موتور الکتریکی کار می کند.

جانشین بوگاتی شیرون اولین خودرویی نیست که از موتور V16 استفاده می کند. این ایده برای اولین بار توسط کادیلاک در دهه 1930 مورد استفاده قرار گرفت، در حالی که همان برند در سال 2003 با کانسپت Sixteen از همان طرح خود بازدید کرد. از دیگر خودروهای دارای موتور V16 می توان به رو،رویس 100EX کانسپت، BMW سری 7 Goldfish، Bentley Mulsanne و Cheetah Moroder V16T اشاره کرد.

Tourbion به ،وان اولین محصول بوگاتی در 20 سال گذشته با موتور W-16 به موتور 8.3 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 1000 ، بخار و گشتاور 900 نیوتن متر مجهز شده است. این قطعه 250 کیلوگرمی با کمک Cosworth طراحی شده است و می تواند تا 9500 دور در دقیقه بچرخد.

هیولای بوگاتی با کمک ،تیک های Pilot Sport Cup 2 ساخت میشلین می تواند تنها در دو ث،ه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. زمان لازم برای رسیدن به سرعت های 200، 300 و 380 کیلومتر بر ساعت به ترتیب 5، 10 و 25 ث،ه اعلام شد. البته اگر سوئیچ سرعت را فعال کنید، حدا،ر سرعت خودرو به 444 کیلومتر در ساعت می رسد.

اما برای پیروی از رویه متداول در صنعت خودروسازی، بوگاتی توربیلون همچنین به سیستم هیب، متشکل از دو موتور الکتریکی در جلو، یک موتور الکتریکی در عقب و یک بسته باتری 25 کیلووات ساعتی مجهز شده است که 800 ، بخار به موتور اضافه می کند. قدرت ماشین قدرت بوگاتی توربیلون می تواند مسافت 60 کیلومتری را کاملا برقی طی کند.

به گفته بوگاتی، با وجود مجهز بودن به سیستم هیب،، وزن توربیلون کمتر از شیرون است. به ،وان مثال سیستم تعلیق چند لینکی این خودرو در مقایسه با شیرون 45 درصد سبک تر است. نسبت وزن به قدرت موتورهای الکتریکی 6 کیلووات بر کیلوگرم است، در حالی که فریم های جلو و عقب و بسیاری از اجزای سیستم تعلیق از آلومینیوم ساخته شده اند، در حالی که ترمزها از کربن و سرامیک ساخته شده اند نقش اصلی در کاهش وزن خودرو نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.

نام توربیلون از کجا آمده است؟

بوگاتی در دوره جدید فعالیت خود که از سال 1998 و به ،وان عضوی از گروه فول، واگن آغاز شد، برای انتخاب نام محصولات به تاریخچه مسابقات اتومبیل ر، اشاره کرد. ویرون به افتخار راننده قهرمان لمانز 1939، پیر ویرون، نامگذاری شده است، در حالی که شیرون به افتخار لویی شیرون، راننده ای که در سال 1931 جایزه بزرگ فرانسه را با بوگاتی تایپ 51 برنده شد، نامگذاری شده است.

بوگاتی توربیلون 2026

اما نام محصول جدید بوگاتی، توربیون، ریشه و م،ایی کاملا متفاوت دارد. این نام که در زبان فرانسوی به م،ای چرخش است، در اوا، قرن 18 در ساعت سازی رایج شد. این مک،سم پیچیده در سال 1795 اختراع شد و در ساعت های گران قیمت برای جلوگیری از تداخل گرانش در عملکرد ساعت مورد استفاده قرار گرفت. این فناوری در نیمه اول قرن بیستم به روز شد.

به گفته بوگاتی، نام Tourbillon می تواند شخصیت منحصر به فرد، زیبا و پیچیده این خودرو را بهتر از سایر نام ها توصیف کند.

طراحی توربیلون بوگاتی

طراحی جانشین Chiron از Type 57 SC Atlantic، Type 41 Royal و Type 35 با تاکید بر زیبایی، اشراف و عملکرد فنی الهام گرفته شده است.

بوگاتی توربیلون 2026

جانشین Chiron آ،ین محصول بوگاتی است که تحت نظارت آقای Achim An،تولید شده است، اما محصولات آینده این برند توسط گروهی به سرپرستی آقای Frank Hill طراحی خواهد شد.

دیفیوزر بزرگ عقب برای هدایت مسیرهای جریان هوا در زیر چراغ های جلو در کنار باله فعال عقب نشان دهنده توجه کامل به آیرودینامیک در طراحی توربین است. علاوه بر این، شایان ذکر است که چگونه درهای خودرو باز می شوند.

کابین بوگاتی توربیلون و ویژگی های آن

یکی از مهم ترین تاثیرات نام بوگاتی توربیون را می توان در نشانگرهای پشت فرمان دید. این قطعه که با کمک ساعت سازان سوئیسی ساخته شده است، دارای بیش از 600 قطعه تیت،وم و حتی سنگ های قیمتی مانند یاقوت و یاقوت کبود است، اما وزن آن تنها 680 گرم است. به غیر از سرعت سنج و کیلومترشمار 10000 واحدی، مواردی از جمله دما، م،ن و ذخیره باتری نیز در این ،مت نمایش داده می شود.

بوگاتی توربیلون 2026

جزئیات شیشه ای قطعات کنسول مرکزی در 13 مرحله ساخته شده است، در حالی که دکمه استارت و ،مت آلومینیومی این قطعه از ف، یکپارچه و آنودایز شده ساخته شده است.

ترمزهای فرمان طوری طراحی شده اند که در دید راننده از نمایشگرها اختلال ایجاد نکنند. ،مت مرکزی فرمان بوگاتی توربیلون در جای خود ثابت شده و بر روی صفحه نشانگر نصب شده است. این ویژگی بیست سال پیش در سیتروئن C4 و C5 مورد استفاده قرار گرفت، البته مازراتی بومرنگ 1972 اولین خودرویی بود که از این ویژگی عجیب استفاده کرد. راننده می تواند از طریق نمایشگر مرکزی به Apple CarPlay و موارد دیگر دسترسی داشته باشد.

بوگاتی توربیلون 2026

برنامه تولید توربیلون بوگاتی

تولید و تحویل جانشین شیرون تا سال 2026 آغاز نخواهد شد و بوگاتی در حال حاضر مدل هایی را تولید می کند. بوگاتی میسترال و ارعاب بوگاتی دارای موتور W16 است.

توربیلون در حال حاضر در مرحله طراحی است. این خودرو در 250 دستگاه با قیمت پایه 3.6 میلیون یورو (3.9 میلیون دلار) به احتمال زیاد از سال 2026 تحویل مشتریان می شود.

آ،ین اخبار خودرو در باما بخو،د.


منبع: https://bama.ir/o/vpic34j9