معرفی سری Volvo FH Aero
انتشار: دی 12، 1403
بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1404

معرفی سری Volvo FH Aero


اگر بخواهیم اصیل ترین و تاثیرگذارترین خودروهای تجاری تاریخ را نام ببریم، قطعا یکی از آنها ولوو FH خواهد بود. نسل جدید Volvo FH Aero نامیده می شود، ی،ی این نسل آیرودینامیک ترین محصولات ولوو است. سری جدید در حال حاضر در کنار سری قبلی که با نام نیوفیس شناخته می شوند در حال تولید است و احتمالا پس از مدتی به طور کامل جایگزین سری قبلی در بازارهای اصلی ولوو خواهد شد.

بهترین ولوو به نام FH Aero

این اتاقک ولوو به ،وان آیرودینامیک ترین اتاق ولوو تا به امروز معرفی شده است. برای این سری، ولوو نسخه FH16 را عرضه خواهد کرد که توانایی تولید حدا،ر 780 ، بخار با موتور D17 را دارد. یکی از بزرگترین اه، ولوو در طراحی و ساخت این کامیون، رسیدگی به مصرف سوخت و کاهش آلاینده ها بود. بنابراین علاوه بر موتورهای قدرتمند، می توان این خودرو را با موتورهای گازی و برقی تمیز نیز ،یداری کرد.

در کابین این کامیون امکانات رفاهی زیادی مانند سیستم صوتی و تصویری، تلویزیون، ژنراتور برق، مایکروفر، یخچال، کو، در محل، بخاری در محل و ... وجود دارد تا راننده حدا،ر راحتی و آسایش را داشته باشد. در سفرهای بین المللی و بین المللی این سری ولوو در اتاق XXL نیز موجود خواهد بود. Volvo FH Aero همچنین با استانداردهای جدید اتحادیه اروپا مطابقت دارد.

سری ولوو FH Aero

اگر از کنار به تراکتور Volvo FH Aero نگاه کنیم، کمی امتداد رو به جلو را در طراحی این کابین مشاهده خواهیم کرد. قبلاً این حالت طراحی را در نسل جدید تراکتورهای DAF دیده بودیم که علاوه بر افزایش آیرودینامیک، امکان عمق محفظه بیشتر را نیز فراهم می کند. این افزایش عمق نسبت به نسل قبلی ولوو FH برابر با 24 سانتی متر است که فضای داخل کابین را افزایش می دهد به طوری که با اتاق XXL می تو،م بزرگترین کابین تاریخ ولوو را ببینیم.

سری ولوو FH Aero

فن آوری Volvo FH Aero برای کاهش مصرف سوخت

ولوو روی طراحی و آیرودینامیک FH Aero تمرکز زیادی داشت. تا جایی که نام این سری برای نشان دادن تمرکز اصلی ولوو Aero نامیده می شود. این وسیله نقلیه بسیار آیرودینامیک تأثیر مثبت طراحی خود را نه تنها در برابر باد مخالف، بلکه در برابر جریان هوای جانبی نیز نشان می دهد. از جمله جریاناتی که بر تراکتورها تأثیر می گذارد، بادهای جانبی است که رانندگی را دشوار می کند. طبیعتا ولوو با نسل قبلی و سیستم فرمان جدید خود تا حد زیادی این مشکل را حل کرده است.

آیرودینامیک بالای این تراکتور باعث کاهش مقاومت هوای آن در حین حرکت شده است که به این م،ی است که این تراکتور راحت تر حرکت می کند. در نتیجه برای کاهش سرعت نیاز بیشتری به استفاده از ترمز وجود خواهد داشت که در مدل برقی این تراکتور به م،ای استفاده بیشتر از سیستم بازیابی انرژی و ذخیره بیشتر جریان الکتریکی در باتری ها و در نهایت اینکه به شارژ باتری ها کمک می کند. در واقع باید گفت انرژی که قرار است در اصطکاک با هوا از دست برود، با کاهش سرعت در باتری ها بازیافت و ذخیره می شود.

سری ولوو FH Aero

در این کامیون به جای آینه از دوربین های جانبی برای حفظ آیرودینامیک خودرو و کاهش نقاط کور راننده تا حد امکان استفاده شده است. همچنین در مقایسه با آینه های جانبی، دوربین های فعلی در شرایط آب و هوایی بد یا زیر نور مستقیم خورشید بهتر عمل می کنند. علاوه بر این، از نقطه نظر ایمنی، راننده می تواند هر دو طرف خودرو را در مدت زمان کوتاه تری ببیند. در نتیجه زمان و میزان زاویه ای که راننده باید نگاه خود را برای نگاه ، به آینه ها تغییر دهد کاهش می یابد که به م،ای افزایش ایمنی تردد است.

موتورهای Volvo FH Aero تمیز

برای Volvo FH Aero نیز امکان سفارش موتورهای دیزل تمیزتر وجود دارد. این موتورها شامل موتورهای گازسوز و البته موتورهای الکتریکی می شود. در حالی که نسخه FH Aero با موتور دیزل بین 450 تا 540 ، بخار و مدل FH16 بین 600 تا 780 ، بخار قدرت تولید می کند در حالی که مدل برقی که یک تراکتور 44 تنی است قدرتی معادل 657 ، بخار دارد که می توان با هر شارژی که بتواند مسافتی در حدود 300 کیلومتر را طی کند. نسخه گازسوز این تراکتور با قابلیت کار بر روی گاز طبیعی مایع و سوخت بیودیزل، قدرتی معادل 420 ، بخار، 460 و 500 ، بخار دارد و با سوخت گیری کامل می تواند مسافتی بیش از 1000 کیلومتر را طی کند. هر سه این موتورها دارای گشتاوری بیش از 2500 نیوتن متر هستند که برای یک تراکتور 44 تنی بسیار خوب است. نکته جالب در مورد این موتور این است که با استفاده از AdBlue می توان تولید CO2 را تا 100 درصد کاهش داد.

سری ولوو FH Aero

نسخه الکتریکی FH Aero که به ،وان کامیون سال 2024 نیز انتخاب شد، از دو یا سه موتور الکتریکی استفاده می کند که مجموعاً بیش از 657 ، بخار قدرت دارند. گیرب، این تراکتور از سری i-،ft بوده و به صورت تراکتور 2 یا 3 محور و یا کامیون 2 تا 4 محور قابل سفارش می باشد. سیستم این خودرو کاملاً بادی است که راحتی رانندگی آن را دوچندان خواهد کرد. ظرفیت باتری های نسخه الکتریکی بین 360 تا 540 کیلووات ساعت و زمان شارژ آن بین 2.5 تا 9.5 ساعت است.

Volvo FH16 Aero

Volvo FH16 Special Edition نیز با سری جدید Aero در دسترس است. اما این بار ولوو با افزایش قدرت به رقم تولید 780 ، بخار رسید و 10 ، بخار از رقیب اصلی خود اسک،ا پیشی گرفت. این نسخه از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با سایر نسخه های ولوو آئرو ندارد و البته نوشته FH16 جلوی اتاق به این نسخه خاص ولوو اشاره دارد. Volvo FH16 Aero با طول، ترین ردپای XXl عرضه می شود تا این کامیون را از هر نظر خاص و متمایز کند.

سری ولوو FH Aero

نسخه FH16 از موتور شش سیلندر سری D17 با ظرفیت 17 لیتر استفاده می کند که در سه نوع قدرت 600 ، بخار، 700 ، بخار و در نهایت 780 ، بخار بر روی این خودرو موجود است. لازم به ذکر است که گشتاور نسخه 780 ، بخاری رقم بسیار بالایی معادل 3800 نیوتن متر است که قوی ترین موتور تولید انبوه در جهان برای کامیون های تجاری به حساب می آید.


منبع: https://bama.ir/o/wqgniof3