تنها چند روز پس از ثبت یک رکورد دور در پیست نوربرگ رینگ، پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid اکنون رونمایی شده است. این خودرو نه تنها از مدل قبلی خود قدرتمندتر است، بلکه با ،تیک های بر،ب دار، بسته آیرودینامیک فیبر کربن و تج،ات رفاهی بیشتر نیز عرضه می شود.
مشخصات فنی پورشه پانامرا توربو SE-هیبرید
پورشه پانامرا توربو SE-هیبرید به یک موتور 4 لیتری توربوشارژر دوقلوی 591 ، بخاری، یک موتور الکتریکی 187 ، بخاری و یک گیرب، 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه مجهز شده است. این خودرو در مجموع 771 ، بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور دارد که 81 ، بخار و 130 نیوتن متر بیشتر از مدل ،وجی است.
شتاب 0 تا 100 و حدا،ر سرعت پورشه پانامرا توربو SE-Hybrid به ترتیب 2.8 ث،ه و 325 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که نسبت به قبل 0.2 ث،ه و 13 کیلومتر در ساعت بهبود یافته است.
ظرفیت بسته باتری نیز با 45 درصد افزایش به 25.9 کیلووات ساعت رسیده است که می تواند منجر به افزایش دامنه حرکتی شود.
پورشه پانامرا توربو SE-هیبرید به صورت استاندارد به ترمزهای سرامیکی و رینگ های 21 اینچی مجهز شده است. تایرهای Pilot Sport Cup 2 ساخت میشلین و پکیج آیرودینامیک نیز با قابلیت افزایش نیروی رو به پایین روی بدنه به میزان 60 کیلوگرم قابل سفارش هستند.
قیمت پایه پورشه پانامرا توربو SE-Hybrid 228495 دلار است. این خودرو از سه ماهه اول سال 2025 به مشتریان تحویل داده می شود.
مشخصات پورشه پانامرا GTS
اگر پورشه پانامرا توربو SE-هیبرید را قدرتمندترین نسخه این خودرو بد،م، پانامرا GTS 2025 را باید خشن ترین آن دانست. این خودرو که نام خود را از عبارت «گرن توریسمو اسپرت» گرفته است، مجهز به سیستم تعلیق بادی است که نسبت به نسخه استاندارد یک سانتی متر پایین تر است.
تقویت میل ضد رول و بازنگری در عملکرد دیفرانسیل لغزش محدود از دیگر ویژگی های فنی پانامرا GTS 2025 است.
پورشه پانامرا GTS 2025 قدرتی معادل 493 ، بخار دارد که 20 ، بخار بیشتر از مدل قبلی است و می تواند در 3.6 ث،ه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حدا،ر سرعت این خودرو 302 کیلومتر در ساعت است.
قیمت پایه پورشه پانامرا GTS 2025 156195 دلار خواهد بود. این خودرو از سه ماهه اول سال 2025 به مشتریان تحویل داده می شود.
پانامرا توربو SE-هیبرید رکورد دور نوربرگ رینگ را ش،ت
پورشه پانامرا رکورد جدیدی را در پیست نوربرگ رینگ ثبت کرد.
این رکورد توسط قدرتمندترین مدل پانامرا که هنوز نامش اعلام نشده به ثبت رسیده است. این مدل از یک موتور هیب، V8 بهره می برد که توانست زمان 7 دقیقه و 24.17 ث،ه را ثبت کند و سریع ترین خودرو در بخش اجرایی پیست نوربرگ رینگ است.
رکورددار یک نسخه پیش تولید با یک صندلی اسپرت یکپارچه برای راننده خودرو، لارس کرن، و یک رول کیج ادغام شده در کابین بود. پورشه هیچ اطلاعاتی در مورد موتور و قدرت آن اعلام نکرده است. اما اشاره کرد که از سیستم تعلیق Active Ride استفاده می کند که اولین بار در اوایل سال جاری در پانامرا معرفی شد.
رکوردشکنی پانامرا که احتمالا Turbo S E-Hybrid نامیده می شود، دارای رینگ های اختیاری 21 اینچی با ،تیک های میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2 است.
این خودرو به کیت بدنه فیبر کربن آیرودینامیک مجهز شده است که شامل یک پوشش گورنی برای اسپوی، چهار طرفه تطبیقی عقب است. پورشه ادعا می کند که این کیت بدنه نیروی رو به بالا را کاهش می دهد و نیروی رو به پایین بیشتری تولید می کند. البته تعداد داون فورس اعلام نشده است.
زمان پانامرا پنج ث،ه سریعتر از آ،ین نسل پانامرا توربو S و بیش از سه ث،ه سریعتر از رکورددار قبلی نوربرگ رینگ، مرسدس AMG GT63 S چهار در بود. البته باید گفت که این پانامرا هیب، سریع ترین سدان پیست نوربرگ رینگ نیست. در عوض، رکورد سریع ترین سدان متعلق به پورشه تایکان توربو GT است.
در بی،ه ای گفته شد که موتور، آیرودینامیک، شاسی، ،تیک های آپشن و … نقش زیادی در رکورد این بار در پیست داشتند. شاسی جدید Active Ride پورشه کمک قابل توجهی به دستیابی به این رکورد کرد. این ساختار باعث می شود که خودرو ،بندگی خوبی در جاده داشته باشد.
پورشه اعلام کرده است که به زودی ویدئویی از ثبت رکورد را منتشر خواهد کرد.
تازه ترین اخبار خودرو در باما بخو،د.
منبع: https://bama.ir/o/jbquhui5