شهریور 1400: احتمالا این سوال برای شما پیش می آید که آیا اشتراک کارت طلایی ایران خودرو را ب،یم یا از خدمات شرکت های بیمه بدنه خودرو استفاده کنیم؟!
برای پاسخ به این سوال، باید به یاد داشته باشید که همه چیز به شما بستگی دارد! چون نمی توان گفت ا،اما کارت طلایی بهتر است یا بیمه بدنه ا،اما بهتر است. اما در ادامه این مقاله ۱۲ دلیل را به شما یادآوری می کنیم که ثابت می کند خدمات اشتراک طلایی پوشش گسترده تری نسبت به خدمات شرکت های بیمه دارد. این 12 دلیل را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:
- جبران خسارت جزئی خودرو.
- جبران خسارت کلی خودرو.
- حدا،ر میزان خسارت پرداخت شده
- تامین قطعات یدکی تضمینی.
- خدمات کمک تلفن همراه رایگان.
- قطعات ش،ته داخل اتاق.
- استاندارد ، مبالغ ،ر در تصادفات
- گارانتی خدمات.
- مصرف قطعات مصرفی.
- جبران نوسانات بازار
- جبران خسارات ناشی از خدمات امدادی.
- محدودیت در پرداخت غرامت.
در ادامه این مقاله هر یک از ،اصر فوق را توضیح می دهیم و تفاوت ها را ذکر می کنیم:
1- در کارت طلایی ایران خودرو خسارت جزئی خودرو برای تصادف پنجم و بعد از آن در صورتی پرداخت می شود که بیمه پنجمین حادثه را فقط با تایید رئیس مرکز خسارت پرداخت کند و حادثه ششم را پرداخت نکند. تصادف نیز:
آسیب جزئی | عماد خودرو، ایران | شرکت بیمه |
---|---|---|
اولین حادثه | 10% | 10% |
حادثه دوم | 20% | 20% |
حادثه سوم | 30% | 30% |
حادثه چهارم | 40% | 40% |
حادثه پنجم | 50% | در صورت تایید بیمه |
حادثه ششم | 50% | پرداخت نشده است |
حادثه هفتم و پس از آن | 50% | پرداخت نشده است |
*اطلاعات ج، فوق بر اساس بهترین کارت طلایی امداد خودرو ایران می باشد.
2- در کارت طلایی ایران خودرو “کل خسارت خودرو” به طور کامل پرداخت می شود (با ،ر تخفیف) در حالی که شرکت بیمه میزان خسارتی را که مشتری از سرمایه دریافت می کند (با ،ر تخفیف) ،ر می کند. به ،وان مثال اگر خودرویی 100 میلیون توم، بیمه شده باشد و 30 میلیون تومان خسارت ببیند، مبلغ دریافتی از بیمه از 70 میلیون تومان کل خسارت وارده به خودرو مح،ه می شود. اما در کارت طلایی ایران خودرو خودرو صفر به قیمت کارخانه داده می شود.
عماد خودرو، ایران | شرکت بیمه |
---|---|
ماشین به قیمت کارخانه صفر داده می شود | باقی مانده سرمایه پرداخت می شود |
*اطلاعات ج، فوق بر اساس بهترین کارت طلایی امداد خودرو ایران می باشد
3- در کارت طلایی ایران خودرو سقف خسارت بعد از 5 ام رفع می شود (حدا،ر تخفیف به 55 درصد می رسد اما همچنان پرداخت می شود. در حالی که شرکت بیمه پس از زیان چهارم فقط یک بار (با تایید رئیس اداره بیمه) خسارت را پرداخت می کند. ضمناً شرکت بیمه بر اساس ارزش روز خودرو مح،ه و به ازای هر بار استفاده از خسارت از ارزش سهم بیمه ،ر می کند.
به ،وان مثال اگر ارزش خودروی بیمه شده 100 میلیون تومان باشد و دو ضرر 50 میلیون و 30 میلیونی داشته باشد، ارزش خودرو از نظر شرکت بیمه از 20 میلیون تومان بیشتر نمی شود. اما در اشتراک طلایی ایران خودرو فقط امتیاز دوره قبل اضافه می شود.
سقف آسیب | عماد خودرو، ایران | شرکت بیمه |
---|---|---|
تعداد پرداخت ها | بدون محدودیت | حدا،ر 4 بار |
*اطلاعات ج، فوق بر اساس بهترین کارت طلایی امداد خودرو ایران می باشد.
4- در کارت طلایی ایران خودرو نیز “تامین لوازم یدکی” جهت پوشش خسارت وجود دارد. در حالی که شرکت بیمه تعهدی به عرضه ندارد و فقط هزینه آن را طبق تعرفه پرداخت می کند. به ،وان مثال هنگام عضویت در کارت طلایی، تمامی قطعات حتی با قیمتی بالاتر از تعرفه باید تهیه و به نمایندگی ایران خودرو ارائه شود. همچنین نیازی به تحویل قطعه به صورت گرم نیست و تمامی کارها در نمایندگی انجام می شود و نیازی به حضور مشتری نیست.
5- در کارت طلایی ایران خودرو «خدمات کمک همراه» در تمامی موارد رایگان است. به عبارت دیگر:
- حمل و نقل خودرو در صورت آسیب یا نقص فنی رایگان است.
- حمل و نقل مسافران در جاده رایگان است.
- حمل و نقل امدادی و خدمات عمومی رایگان است.
اما شرکت بیمه فقط در صورت ،ید آپشن رفت و برگشت هزینه جابجایی مسافر را «در صورت تصادف» می پردازد و در صورت ،ابی یا نقص فنی، شرکت بیمه هیچگونه پرداختی نمی کند. هزینه به مشتری
6- در کارت طلایی ایران خودرو ” آسیب قطعات ش،ته داخل اتاق ” نیز به مشتری پرداخت می شود. این ،مت ها شامل موارد زیر است:
- دسته دایرکتوری
- دسته موپ
- مجموعه صفحه کیلومتر
- چراغ سقفی
- درب داشبورد
اما شرکت بیمه در صورت ،ابی قطعات فوق تعهدی به جبران خسارت ندارد.
7- در کارت طلایی ایران خودرو، امتیاز «یکپارچه» است. ی،ی ،ر خسارات ناشی از تصادفات متعدد در یک ،ر مح،ه می شود. در حالی که شرکت بیمه برای هر حادثه تخفیف را جداگانه مح،ه می کند. به ،وان مثال، اگر خودرو در چندین ،ت و از چندین منطقه مختلف آسیب دیده باشد، تمام خسارت ها در اشتراک طلایی ،یب می شوند.
8- در کارت طلایی ایران خودرو “گارانتی خدمات” به مشتریان داده می شود. به این م،ی که خدمات رنگ و بدنه تا یک سال و کلیه لوازم یدکی خودرو تا دو ماه یا 3 هزار کیلومتر (پس از تعمیر) مشمول تعهد شرکت می باشد. در حالی که شرکت بیمه تعهدی در این زمینه ندارد.
همچنین به ،وان مثال اگر قطعه تندر گیت در نمایندگی موجود نباشد و یا زمان زیادی برای تهیه آن نیاز باشد، شرکت ایران امداد خودرو مجوز ،ید قطعه مورد نیاز را از بازار آزاد (با قیمت بالاتر) به نمایندگی می دهد. و آن را به مشتری عرضه می کند، اما امتیاز قطعه بر اساس همان قیمت قطعه مصوب نمایندگی (نه بر اساس قیمت بازار آزاد) از مشتری اخذ می شود.
9- در اشتراک طلایی ایران خودرو، از سال دوم، سالانه 5 درصد تخفیف خودرو به قطعات مصرفی آن اضافه می شود، در حالی که در شرکت بیمه، 50 درصد تخفیف از سال اول از مشتری دریافت می شود. ضمناً در آبونمان طلایی هنگام وقوع حادثه، برای قطعات مصرفی تخفیف جداگانه در نظر گرفته نشده است، اما در شرکت بیمه برای قطعات مصرفی مانند ،تیک، باطری و … 50 درصد تخفیف جداگانه مح،ه می شود.
10- در کارت طلایی ایران خودرو «خسارت های ناشی از نوسانات بازار» تا 100 درصد جبران می شود، اما هزینه اضافی از مشتری دریافت نمی شود. در حالی که شرکت بیمه 100 درصد افزایش قیمت را تنها در صورت ،ید مشتری از این گزینه پوشش می دهد.
11- کارت طلایی ایران خودرو جبران خسارات ناشی از خدمات امداد و نجات و حمل و نقل می باشد. به ،وان مثال اگر در حین حمل و نقل یا در حین تعمیر آسیبی به خودرو وارد شود، این خسارت به هزینه نجات خودرو در ایران جبران می شود. در حالی که شرکت بیمه تعهدی در این زمینه ندارد.
12- در اشتراک طلایی ایران خودرو حدا،ر محدودیتی برای «پرداخت خسارت» وجود ندارد، در حالی که شرکت بیمه در این زمینه محدودیت های مهمی دارد. به ،وان مثال اگر گواهینامه رانندگی در زمان حادثه کمتر از دو سال باشد یا بیمه شده در زمان حادثه راننده نبوده باشد به فرانشیز اضافه می شود.
منبع: https://bama.ir/o/ubnte2s