اتاق فرار چیست و چرا باید آن را تجربه کنیم؟ پلی مگ

دیگر وقت آن رسیده که کمی از گوشی ها و فضای مجازی فاصله بگیریم و کمی به بازی های هیجان انگیز و گروهی روی بیاوریم ،امیدواریم مطالب گفته شده در مورد اتاق و مزایای انجام آن شما را ترغیب به انجام این بازی کرده باشد . هر اتاق با یافتن هر سرنخ هیجانی غیرقابل وصف برای بازیکنان پدید می‌آید، باز شدن هر قفل شبیه به باز شدن دریچه‌ای به دنیای ناشناخته هاست، در پشت هر قفل اتفاقی است که پیش از آن بازیکنان هیچ اطلاعی از آن نداشته‌اند. این بازی ازلحاظ روان‌شناختی برای القای یک اتفاق ناگهانی برای زنده ماندن ساخته شده است که می‌تواند همه این حواس را درگیر کند. همچنین در هماهنگی اعضای بدن مانند دست و چشم نیز کاربرد دارد.

بهترین اتاق فرار یا اسکیپ روم کدامند؟

تنها این راهنمایی‌های کوچک به شما کمک می‌کنند تا زودتر از مهلکه خارج شوید. شکستن و کشیدن لوازم موجود در اتاق فرار لازم نیست و در صورتی که حل مسئله‌ای نیاز به کشیدن و شکستن باشد حتما راهنما در کنار آنها وجود خواهد داشت؛ در نتیجه جزو قانون مهمی است که اجازه شکستن و آسیب‌رسانی به هیچ وسیله‌ای را ندارید. درنهایت پس از یافتن همه سرنخ‌ها آن‌ها را دسته‌بندی کرده و به یک جواب واحدی که تعیین‌کننده راه خروج‌تان از اتاق فرار است برسید. در وبلاگ اکتیک تیمی از باتجربه‌ها برای شما در چند دسته‌ی هنری، ورزشی، سرگرمی و طبیعت و شهرها می‌نویسند که بتوانید درباره دنیای تجربیات حرفه‌ای‌ها مطالب تازه بخوانید. اسکیپ کیوب مجموعه‌ای از اتاق فرار بوده که در غرب تهران و منطقه سعادت‌ آباد واقع در اپال مال تاسیس شده است. در بعضی بازی‌ها نقش بازیگر بسیار پررنگ‌تر خواهد شد و در طول بازی با شما تعامل خواهد داشت.

درست است که شما و هم تیمی هایتان برای رهایی از اتاق فرار زمان محدودی دارید اما این به معنای آن نیست که برای بیرون آمدن از اتاق به زور متوسل سایت مورد نظر شوید. تمام مراحل حل معما و فرار از اناق فکری است و کاملا بدون دخالت قدرت بدنی قابل حل شدن است. این بازی در انواع مکان‌های داستانی مثل سلول‌های زندان،ایستگاه‌های فضایی، خانه‌های متروکه و…طراحی شده‌اند و اهداف و چالش‌های خاصی دارند که بازیکن‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند.

مجموعه اتاق فرار اسکیپ روم

در این قسمت قصد داریم تا به معرفی برخی از برترین اسکیپ روم‌ها بپردازیم. همانطور که گفتیم، اتاق فرارها ژانرهای مختلفی دارند که باعث می‌شود هرکدام سناریو و فضای متفاوتی داشته باشند. بسته به اینکه چه سلیقه‌ای دارید می‌توانید بلیط متناسب با همان اسکیپ روم را رزرو کنید. اسکیپ روم به ما این امکان را می‌دهد که در قالب یک تیم به ماجراجویی بپردازیم. کار تیمی، احساس اعتماد به‌ نفس و کشف رازهای حل‌نشده از مواردی هستند که افراد را به‌شدت جذب می‌کنند و بدون توجه به جنسیت، سن یا پیشینه برای هرکسی می‌تواند جذاب باشد و نیازی به دانش و صلاحیت خاصی ندارد. بازی اتاق فرار یا escape room یکی از بازی‌های ماجراجویی فیزیکی است که در آن بازیکنان، مجموعه ای از پازلها و معماها را با استفاده از سرنخ‌ها و راهنمایی‌ها و استراتژی‌ها حل می کنند تا به اهداف خودشان برسند.

سعی کنید پیش از حضور در این مدل اتاق فرار، راهنمای بازی اتاق فرار ترسناک را مطالعه کنید و با همان اطلاعاتی که در لحظه دریافت می‌کنید، بهترین عملکرد را داشته باشید. برخی افراد در این بازی شرکت می‌کنند و بی‌کار می‌مانند تا اعضای دیگر معما را حل کنند. برخی دیگر نیز به صورت تیمی عمل می‌کنند اما عملکرد اشتباهی دارند.

اتاق فرار چیست و چرا باید آن را تجربه کنیم؟ پلی مگ پیدا کردن انواع بازی اتاق فرار موجب می‌شود تا تفریحات هیجان‌انگیزی با دوستان‌تان تجربه کنید. معمولا تایم بازی اتاق فرار نیز، وابسته به نوع بازی و سناریو آن است. گستردگی لوکیشن اتاق فرار در کنار قوانین بازی اتاق فرار، تعیین کننده زمانی است که باید در آن بگذرانید.

حال اگر بازی غیر ترسناک باشد با توجه توصیه ما برای بالای ۱۳ سال می باشد که باز هم توصیه می شود که شخصی به عنوان کاپیتان تیم می باشد سن سالش حداقل بالای ۱۷ سال باشد که کیفیت بازی کاملا حفظ شود. بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که هر بازی محدودیت زمانی دارد و برای اینکه پیروز بازی شوید باید قبل از پایان زمان مشخص شده به هدف اصلی بازی رسیده باشید. به‌محض اینکه وارد بازی شدید وقت آن است که در اتاقی که هستید پخش شوید و همه چیز را بررسی کنید؛ تمام اتاق را بگردید حتماً به مورد عجیب و یا سرنخی برخورد می‌کنید. علاوه بر استقامت، فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، پریدن و دویدن نیز ممکن است در فضای اتاق بسته به شرایط، ایجاد شود. این فعالیت‌ها به‌عنوان ورزش محسوب می‌شوند و می‌توانند خطرات فشارخون، کلسترول را کاهش داده و سکته‌های مغزی را به حداقل برسانند؛ بنابراین، اتاق به تمرین فرآیندهای ذهنی، شناختی و بدنی ما کمک می‌کند.

با قوانین اتاق فرار آشنا شوید