ضوابط و اصول طراحی ویلا در شمال ایران

برای آن که بتوانید بهترین دکوراسیون داخلی ویلا را به وجود آورد، به کار بردن خلاقیت بسیار حائز اهمیت خواهد بود. یکی از راه های بالا بردن کیفیت یک آشپزخانه در طراحی داخلی ، نور پردازی مناسب بر روی سطوح کار و مهیا کردن فضای کافی برای سرو و تهیه غذا میباشد. از این رو توصیه میکنیم اگر به دنبال خرید ویلا با ۱۰۰ میلیون تومان میگردید و از سرمایه اولیه کمی برخوردارید برای خرید ویلا به این شهرها مراجعه نکنید. نیز در این پلان اولیه ویلا آورده شوند. قرار است در شمال ایران ویلایی بخریم، فرض کنید موقعیت مکانی ویلا را پسندیدهاید، نمای بیرون را دوست داشتهاید حال به درون ویلا رسیدهایم. آیا ساخت ویلا در شمال کشور با دیگر نقاط ایران تفاوت دارد؟

طراحی داخلی ویلا شمال

بتن جزو مصالحی است که در سبک مدرن از آن استفاده میشود. از چه لوازمی در اتاق نشیمن در سبک فرانسوی استفاده میشود؟ در طراحی داخلی فضای نشیمن و حال عموما سعی میشود تا از چیدمان و رنگ بندی هایی استفاده شود که ضمن نشان دادن عمق فضا ، فضایی آرامش بخش و گرمی را برای ساکنین و مهمان ها بوجود آورد. شومینهها انواع مختلفی دارند و نمونهای که در عکس مشاهده میکنید، نوعی شومینه است که تلفیقی از مدلهای مدرن و سنتی است. از جمله ویژگیهای دیگر شاخصه های ویلای مدرن میتوان به نورپردازی مناسب، تنوع رنگ های موجود، استفاده خلاقانه از آینه های دیواری و …

کلید ها و پریز ها در نقاط مختلف اتاق مانند بخش ورودی و کنار تخت خواب باید قابل طراحی داخلی ویلا مدرن دسترس باشد. در طراحی ویلای دوبلکس, دکوراسیون داخلی ویلا باید به گونه ای باشد تا علاوه بر راحتی، از فضای مازاد طبقات بهره کافی را برد. طراحی دکوراسیونداخلی از اقدامات بسیار تخصصی است و اگر طراح داخلی ودکوراتور مربوطه تجربه و دانش کافی در این زمینه را نداشته باشد نتیجه کارچنگی به دل نخواهد زد و صرفا تمام این اقدامات، هدرفت سرمایه و وقت خواهد بود. دفتر معماری استودیو قاف دارای نمونه کارهای متعدد در سراسر کشور از شمال تا جنوب در زمینه طراحی و ساخت ویلا و سازه های ویلایی می باشد. اما کار طراحی دکوراسیون داخلی پس از به اتمام رسیدن ساخت و اجرای ساختمان آغاز می شود. عایقکاری مناسب و دقیق در مرحله طراحی ویلا در شمال و ساخت آن به دلیل وجود رطوبت بالا در شمال کشور بسیار پر اهمیت است.

طراحی ویلا دوبلکس کوچک

در نمای مدرن معمولا از بتن مسلح استفاده می شود. از جمله شاخصه های ویلای مدرن میتوان به استفاده از شمع و جاشمعی های مناسب اشاره کرد. ما در گروه معماری آد، قبل از شروع طراحی ویلا باغ یا ویلاهای معمولی در مناطق معتدل و مرطوب به ویژگی های آن توجه ویژه ای داریم. از ویژگی های این سبک می توانیم به روشنایی زیاد، استفاده از پرده های حریر ساده، استفاده از پارچه های سفید، استفاده از اشیاء طبیعی(چوب، صدف و..) اشاره کنیم.

البته در بسیاری از ویلا ها به عال کمبود فضا شاید این تقسیم بندی را به خوبی نتوان انجام داد و این دو فضا با یکدیگر ترکیب شوند. برای شما ا این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر ، شما را به این نتیجه میرساند که بهترین راه استفاده از خدمات شرکت معماری ایدهآل ، با تجربه و متخصص است . بسیاری از مواقع طراحی دکوراسیون در کنار طراحی داخلی به گوش ما خورده است ، اما تفاوت این دو بر چه اساسی است و آیا طراحی داخلی و طراحی دکوراسون با هم تفاوتی دارند؟ دکوراسیون منزل سنتی از دیرباز با ما همراه بوده است.

در طراحی محیط داخلی ویلای لوکس باید از پنجره هایی که ابعاد بزرگ دارند استفاده کرد زیرا این امر باعث می شود در طراحی ویلا نور بیشتری وارد منزل شود و کیفیت محیط را تا حد زیادی افزایش می دهد. این گستردگی موجبمی شود که هر کسی نتواند از عهده این اقدامات به نحو احسنت بر بیاید.دکوراتور یا طراح دکوراسیون داخلی باید افرادی تحصیلکرده ودارای تجربه لازم در این زمینه باشند. در حقیقت سبک اسکاندیناوی به هیچ وجه شامل المان ها و آیتم هایی که تجمل گرایی را از خود نشان می دهند نمی شود. هزینه طراحی دکوراسیونداخلی منزل را نمی توان به صورت ثابت تعیین کرد. در طراحی داخلی ویلا فضای نشیمن را میتوان به دو بخش خصوصی و عمومی تقسیم بندی کرد. ساختمان سازی در شمال دو بخش اصلی دارد که شامل سفت کاری و نازک کاری می باشد که کیفیت در هر دو بخش مزبور مهم است.

البته لازم به ذکر است دریافت مجوز های لازم برای ساخت ویلا شاید کمی باعث دردسر شود; اما این مشکل نیز با پیگیری های لازم به راحتی رفع خواهد شد. طراحی و ساخت ویلا در کردان میتواند تجربه و خاطرات شیرینی را برای شما به ارمغان بیاورد چرا که شما با طراحی و ساخت ویلا در کردان در کمتر از یک ساعت میتوانید از شلوغی و آلودگی تهران خارج شوید و به منطقه خوش آب و هوای کردان برسید. چرا که این مناطق از امنیت بسیار بالایی برخوردار میباشد. مساله بعدی که در طراحی داخلی ویلا از اهمیت بالایی برخوردار است در واقع چیدمان فضایی ویلا میباشد. آشپزخانه از مهمترین مکان در خانه به شمار می رود که حداقل سه وعده غذایی را در آن حضور خواهید داشت به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکوراسیون داخلی خانه ویلایی

که هر یک از این دو پارامتر در مورد موضوع جداگانه ای صحبت می کنند. قبل از اتخاذ تصمیم قطعی برای مساحت خانه مورد نظر، به این فکر کنید که با چند متر مربع صرفه جویی، چه کارهایی می توان کرد. طراحی پنجره ویلا به عنوان یکی از مهمترین بخشهای نمای بیرونی اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال فضای مناسب و کافی برای قرار دادن حوله و همچنین حوله های اضافه، فضای مناسب برای قرار دادن سینک و دوش و غیره . در نظر گرفتن کمد مخصوص ذخیره کن و نگهداری لباسها و همینطور یک سرویس مجزا برای قرار دادن لوازم حمام و شویندهها، اغلب در این دکوراسیون دیده میشود.

دکوراسیون داخلی ویلا

طراحی داخلی ویلا برای آنکه بتواند به تمام نیاز هایی که به آن ها اشاره کردیم پاسخ دهد باید عوامل تاثیر گذار مختلفی را مورد بررسی قرار دهد که در ادامه به آن ها میپردازیم. اما در طراحی داخلی ساختمان اشاره مستقیم به قسمت سازه ومعماری ساختمان می شود. از نکات مهم در طراحی این فضا باید اول از همه به نور مناسب برای میز غدا خوری اشاره کرد. در طراحی داخلی ویلا باید به این موضوع توجه کرد که فضای نشیمن خصوصی و عمومی باید به فضای پذیرایی و آشپزخانه دسترسی مناسب داشته باشند تا بتوان از حداکثر عملکرد این فضا استفاده کرد. طراحی و دکوراسیون منزل مدرن از خطوط صاف و منحنی به وفوراستفاده می شود. در سبک مدرن تمام اجزا و رنگ ها در تعامل و هماهنگی کامل باهم قرار دارند. سبک دکوراسیون ساحلی در ویلا های اطراف کرج بسیار دیده می شود و سبکی رایج و پرطرفدار است، این سبک بیشتر برای افرادی مناسب است که آرامش کنار ساحل و دریا را دوست دارند و از قدم زدن در این مناطق بسیار لذت می برند زیرا در طراحی این سبک دقیقا از رنگ های ساحلی و همان ویژگی های ساحل استفاده می شود.

طراحی داخلی ویلا کلاسیک

در طراحی ویلا در شمال باید به سطح قرار گیری آن توجه شود. بنابراین ابتدا شما باید تصمیم بگیرید چه سبکی را برای طراحی دکوراسیون ساختمان ویلایی خود میپسندید. در طراحی دکوراسیون داخلی با توجه به نیازها و استفاده ای که از آن فضا می شود، طراحی و اصول اجرایی متفاوتی وجود دارد. شما می توانید این کار را با جدا کردن فضای کودکان از بخش استخر بزرگ و یا طراحی استخر از کم عمق به پر عمق انجام دهید. 5. همچنین به دلیل وجود مناظر زیبا در نقاط مختلف هرسایت تلاش میشود تا از حداکثر ویو برای مناظر بیرونی با استفاده از بالکن ها و پنجره های بزرگ استفاده شود. عموما در طراحی داخلی فضای نشیمن و حال خصوصی و عمومی از مبلمان های متفاوتی استفاده میشود. دکوراسیون منزل کلاسیکتشکیل شده است از دیوارهای گچبری شده، مبلمان آنتیک و سلطنتی، دکوری های چوبی، سقفهای بلند و پرده های بلند.

همچنین در هر اتاق باید یک فضا جهت میز کار مشخص نمود تا با نور پردازی مناسب بتوان چهت کار های روزمره از آن استفاده کرد. زمانی که تصمیم به حرکت به سمت ایجاد یک فضای کلاسیک گرفته و از مدرن سازی دور می شوید، باید اصلی قرینه سازی در بخش های مختلف را در نظر داشته باشید. در کرج طراحان متخصص ایملک با درخشیدن در این حوزه باعث شده اند تا رضایتمندی اکثریت را جلب کنند و افراد با خیال راحت به سمت متخصصان ایملک برای طراحی دکوراسیون منزل خود بروند. رنگ سفید دیوار های داخلی ویلا باعث شده تو شب که طبیعت تاریک میشه، فضای داخلی ویلا، روشن و آرامش بخش به نظر برسه. در ادامه به تعدادی از تکنیک ها در رابطه با تاثیر رنگ در ابعاد فضا اشاره میکنیم. شما باید با سبک های دکوراسیون داخلی آشنا باشید تا بتوانید بهترین نوع را انتخاب کنید که بعد از پایان کار پشیمان نشوید.

یعنی محل قرار گیری رختکن ، سرویس ، دوش ، سونا ، جکوزی ، بار و خود استخر باید کاملا هماهنگ کنار یکدیگر قرار گیرند. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم بله هر چند که به یکدیگر مرتبط هستند و مکمل یکدیگرند اما با هم تفاوت هایی اساسی دارند. در فضا های نشیمن خصوصی مبلمان های راحتی و بزرگ طرفدار بیشتری دارند و در فضا هایی که برای دور همی ها و مهمانی ها طراحی میشود مبلمان هایی کمی سنگین تر استفاده میشود. استفاده از مبلمان شیک و در عین حال استاندارد در فضاها و اتاق های فعلی و پذیرایی، استفاده از عناصر دکوراتیو شیک هماهنگ با فضای مورد نظر، چیدمان استاندارد وسایل و موارد دیگر. در تعریف کلی طراحیدکوراسیون منزل به نوع چیدمان، تزیین مبلمان و اجزای منزل دلالتدارد. در طراحی حمام و سرویس ها باید به محل قرار گیری آنها در خانه نیز توجه شود. نور پردازی در طراحی داخلی فضای پذیرایی باید به گونه ای باشد که میز غذا کاملا روشن بشود و سایه افراد در زمان خوردن غذا بر روی میز نیفتد.

طراحی داخلی ویلا

بخشی از خاک این مناطق تا عمق زیادی خیس است (معمولا نزدیکی ساحل). معمولا این نوع طراحی منزل منحصر به افرادی است که میخواهد متمایز از بقیه باشند. زمانیکه صحبت از خرید ویلا در شمال به میان میآید، برای هر مشتری، یکی از اولین تصمیماتی که در مورد آن فکر میکند این است که سبک ویلاهای شمال چگونه است و چه نوع ویلایی را میخواهد انتخاب کند. برای طراحی و یا اجرای کابینت آشپزخانه ویلا شمال نیز مانند هر جای دیگر، لازم است که ابتدا، سبک مورد پسند خود را مشخص کنید. بطور کلی در شمال به 2 بخش ساحلی و جنگلی تقسیم میشوند و بعضی از آنها داخل شهرک هستند که اصول طراحی هر کدام از فضاها متفاوت است. این سبک از طراحیداخلی منزل به فضای زیادی احتیاج دارد. در گذر زمان و بروزخلاقیت و ایده در طراحان، سبک های مختلفی ایجاد شده اند. در واقع در طراحی داخلی ویلا ضمن توجه به نیاز های فیزیکی کاربر و پاسخ به عملکرد های مختلف باید بتواند نیاز های فیزیولوژیک افراد را نیز تامین کند و آرامش و نشاط مورد نیاز آن ها را فراهم آورد.

از اصول مهم طراحی ویلا در شمال ، میتوان انتخاب سازه بتنی بجای فلزی برای جلوگیری از پوسیدگی نام برد . رنگ ها حتی میتوانند حس شما از یک فضا را تغییر دهند. رنگ های شاد، صنایع دستی، میزهای چوبی و غیره همهو همه در کنار سبک سنتی زیبایی ایجاد می کند. سپس معمار پلان مورد نیاز را طراحی می کند و با توجه به آن پلان مراحل اجرایی انجام می شود. هر ویلایی به یک انباری نیاز دارد تا بتوانید برخی از وسایل را در آن قسمت نگه دارید. دلیل مهمی که مردم ویلاها را ترجیح می دهند، لذت بردن از حریم شخصی و راحتی آن است.

نیز در این پلان اولیه ویلا آورده شوند. به عنوام مثال سرویس مهمان و سرویس و حمام مستر کاملا بخش های متفاوتی نسبت به دیگر دارند که در زمان طراحی داخلی ویلا باید مورد بررسی قرار گیرند. در این فضا کار بری های متفاوتی کنار یکدیگر قرار میگیرند. در طراحی داخلی نشیمن و حال نور پردازی های متفاوتی استفاده میشود. برای اتاق خواب در دکوراسیون ویلا در اتاق خواب می توانید از تنوع رنگی بیشتری استفاده کنید. همچنین این فضا اگر به یک منظره زیبا دید مستقیم داشته باشد و در طول روز بتواند از نور طبیعی استفاده کند میتواند کیفیت آن را چندین برابر کند. بنابراین هوم سازان طراحی چیدمان را به صورت اصولی و با دقت اجرا ی کند تا فضا هم از لحاظ بصری زیبا و چشم نواز باشد و هم کاربری راحت و مناسب داشته باشد. طراحی ویلای مدرن مجموعه ای از انتخاب ها و طراحی هاست که در حین زیبا و شیک بودن؛ مقرون به صرفه بوده و بتواند زیبایی و راحتی ویلا را بالا ببرد.

طراحی داخلی ویلا کوچک