مزایای استفاده از حمل و نقل دریایی شرکت حمل و نقل بین المللی مبنا آسیا فرابر | transemartlogistics

به این ترتیب کشور هایی که دستری مناسبی به دریا و رودخانه داشته باشند می توانند با فراهم کردن زیر ساخت های حمل و نقل دریایی، از این طریق مبادرت به واردات و صادرات کالا نمایند. این زیر ساخت ها شامل توسعه بنادر و حوضچه های آبی، اسقرار نهاد های گمرکی، انبار ها و اتصال راه های زمینی به بنادر میباشد. حمل و نقل کالا همچنین به بارنامه نیاز دارد، برای حمل و نقل دریایی، این بارنامه دریایی یا بارنامه اقیانوس نامیده می شود.

روش حمل و نقل دریایی برای تجارت

مزایای استفاده از حمل و نقل دریایی شرکت حمل و نقل بین المللی مبنا آسیا فرابر | transemartlogistics

خطر آسیب و جابجایی نادرست محموله و بار با LCL معمولا بیشتر است و هزینه LCL در هر متر مکعب نیز بیشتر خواهد بود . بنابراین از آنجایی که نرخ حمل و نقل برای FCL کمتر است ، ممکن است برای ارسال بار با کشتی ، ترجیح دهید محموله شما در یک کانتیر کامل حمل شود ، حتی اگر کالاهای شما یک کانتینر کامل را پر نکنند . اطلاعات محل بارگیری در بارگیری محموله های EXW آدرس مبدا بار و همچنین در بارگیری FOB نام دقیق بندرگاه مبدا بایستی در اختیار ما به عنوان شرکت حمل و نقل دریایی بار قرار گیرد. بدون شک هرکس که در امر صادرات و واردات تجربه داشته باشد، به خوبی اهمیت حمل و نقل را درک می کند. با توجه به مقدار و حجم بار ارسالی، کشور فروشنده و کشور خریدار و خیلی دیگر از مسائل تعیین نوع حمل و نقل بین المللی اهمیت قابل توجهی پیدا می کند.

اصطلاحات حمل و نقل با کشتی

در روش ترانشیپ کالاها از یک وسیله جابجایی ورودی به یک وسیله جابجایی خروجی که تحت نظارت مستقیم گمرک باشد، منتقل خواهند شد. مزایای حمل و نقل دریایی کالا به این روش، کاهش هزینه انتقال بارها و همچنین دور زدن یک سری از تحریم‌هایی می‌باشد که بر علیه کشور مقصد اعمال شده است. اگر زمان دریافت کالا در کشور مقصد برای شما دارای اهمیت کمتری هست و یا قصد دارید محموله های بزرگ و سنگین را به سایر کشورها ارسال کنید ، بهترین گزینه این است که از روش حمل و نقل بین المللی دریایی استفاده کنید . حمل بار فله‌ای نوعی از حمل کالا است و شباهت زیادی با چارترینگ دارد و شامل بسیاری ازموادی که بسته بندی خاصی ندارد می‌شود. برای حمل و نقل دریایی به روش بالک کشتی‌های خاصی استفاده می‌شود که‌از نظر توانایی، قابلیت بارگیری و تخلیه محمولات متفاوت هستند. از بهترین مزایای استفاده از سیستم حمل و نقل دریایی می‌توان به قیمت ارزان آن اشاره کرد.

به طور کلی ترانشیپمنت یکی دیگر از روش‌های حمل و نقل دریایی می‌باشد که نقش مهمی در تجارت جهانی دارد که به معنای حمل و نقل محموله به مقصد میانی و بارگیری مجدد برای رسیدن به مقصد اصلی شرکت ترنس مارت لجستیک می‌باشد. در روش ترانشیپ محموله درون کانتینرها تخلیه و بارگیری نمی‌شوند، تنها کانتینرها به یک کشتی دیگر منتقل می‌شوند. چنانچه بارگیری مستقیم کالا از بندر مبدا به بندر مقصد امکانپذیر نباشد از روش حمل دریایی ترانسشیپ استفاده می شود. مثلا کالای مورد نظر با کشتی وارد بندر جبل علی شده و سپس در آنجا بار کشتی یا هواپیما دیگر می گردد و روانه مقصد نهایی که ترکیه می باشد می شود. بسیاری از کالاها را به واسطه ی حجم زیاد و وزن بالای آنها نمی توان با هر روشی جابجا کرد. مثلا حمل مواد شیمیایی یا نفت و غیره با حجم زیاد را نمی توان با هر روش حمل و نقلی انتقال داد.

  • یکی از پرمصرف ترین انواع کانتینر، کانتینرهای یخچال دار هستند که برای حمل و نقل کانتینری محموله‌های حساس به دما و محصولات فاسد شدنی مانند سبزیجات، گوشت و میوه استفاده می‌شود.
  • هر کالای صادراتی یا وارداتی باید از بهترین و با کیفیت ترین بسته بندی ممکن برخوردار باشد.
  • با توجه به اینکه شما چه شیوه ای را برای حمل دریایی انتخاب میکنید اصطلاحات متفاوتی در این خصوص استفاده میشود.
علاوه براین، کشتی‌ها ردپای‌ کربنی کمتری نسبت به هواپیما و وسایل نقلیه زمینی برجای می‌گذارند. کشتی‌ها به انرژی کمتری برای حرکت نیاز دارند و راندمان فعالیتی که انجام می‌دهند بسیار بالا است. کشتی هایی که برای حمل موادی مانند گندم، برنج، سنگ معدنی و غیره ساخته شده اند را کشتی های حمل فله ی مخصوص می گویند.

تاریخچه حمل و نقل چندوجهی

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار