گرمایش + آشنایی با انواع وسایل گرمایشی و راهنمای خرید بهترین تجهیزات گرمایشی-اخگرتابش

گرمایش + آشنایی با انواع وسایل گرمایشی و راهنمای خرید بهترین تجهیزات گرمایشی-اخگرتابش

بخاری از کنار هم قرار گرفتن اجزای ساده ای از قبیل جرقه زن، ترموکوبل، مشعل گاز، شیشه های نشکن، لوله اتصال گاز و در نهایت یک محفظه که همگی این قطعات را در برمی گردد، تشکیل شده است. هنگام تشکیل شعله مقداری دود و گازهای سمی حاصل می شود که به وسیله دودکش مواد حاصل از احتراق را به فضای بیرونی ساختمان منتقل می کند. به دلیل قرار گیری این تجهیزات در فضای داخلی، شکل ظاهری آنها از اهمیت ویژه ای برخودار است. سیستم گرمایشی با وجود مزایا و معایب خاص خود می‌توانند در مصرف انرژی و هزینه‌های مربوط به آن صرفه‌جویی داشته باشند. اگر شما هم در خصوص انواع سیستم‌های گرمایشی به روش نوین کنجکاو شده‌اید، همراه ما باشید تا در ادامه ضمن معرفی بهترین گزینه به بررسی ویژگی و کاربرد آن‌ها بپردازیم.

گرمایش از کف؛ پربازده ترین سیستم گرمایش منزل

در واقع همچون تابش خورشید امواج الکترومغناطیس از بالا به محیط تابیده می‌شوند و تولید گرما می‌کنند. نصب و راه اندازی سیستم گرمایشی از طریق کف هزینه بسیار بالایی در بردارد. دوباره آب خنک درون دیگ‌های بخار فرستاده می‌شود تا فرآیند افزایش دما شکل بگیرد. این روش از انواع سیستم های گرمایشی را با سیستم هیدرونیک معرفی می‌کنند. سپس با جریان و حرکت آب درون رادیاتور و وسایل گرمایشی دیگر دمای محل مورد نظر شما افزایش پیدا خواهد کرد. منظور از راندمان بالا این است که میزان بازده و کارایی آن افزایش می‌یابد اما دارای هزینه کارکرد کمتری نسبت به مدل بازده پایین‌تر است.

پکیج نوعی از سیستم‌های گرمایشی است که علاوه بر گرمایش محیط وظیفه گرم کردن آب مصرفی آن محیط را هم به عهده دارد. همچنین از معایب این نوع سیستم گرمایشی باید به جاگیر بودن آن‌ها، خطر گاز گرفتگی در صورت بی توجهی و … اشاره کرد. همچنین باید بگویم شومینه به تنهایی نمی‌تواند محیط را گرم کند و جنبه دکوراتیو دارد باید در کنار آن از یک سیستم گرمایشی دیگر استفاده شود. در حالی که سیستم توزیع گرمایش تابشی می تواند دوام بالایی داشته باشد ، در صورت بروز مشکل و نیاز به تعمیرات می تواند بسیار هزینه بر باشد. این ها سیستم هایی هستند که گرما را از طریق رادیاتورها توزیع می نمایند. علت محبوبیت سیستم بویلر و کوره ها در گرمایش خانه، این است که گرمایش ابتدا به صورت مرکزی انجام می شوذ و سپس هوا و یا آب گرم از طریق داکت و یا رادیاتور ها در سرتاسر خانه توزیع می شوند.

  • سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان، سیستم‌های تهویه مطبوع در مدل‌ها و انواع مختلف، همه جزء تجهیزات ضروری برای ساختمان‌ها هستند.
  • از لحاط مصرف انرژی، بخاری‌ها بهره‌وری بالایی دارند و از هدر رفتن گرمای تولید شده جلوگیری می‌کنند.
  • در حقیقت می توان گفت، پکیج ها نوع پیشرفته موتورخانه و شوفاژ هستند که در طراحی مدرن وارد بازار شده است.
  • از آنجا که موتورخانه در فضایی خارج از خانه احداث می شود، ساکنین ساختمان در امنیت کامل هستند.

همان طور که می دانید انواع سیستم گرمایشی ساختمان به یکی از ضروری ترین تجهیزات هر ساختمانی تبدیل شده است به گونه ای که امروزه تمام ادارات و مراکز و سازمان ها و منازل به این سیستم نیازمند هستند. در واقع تاسیسات گرمایشی مربوط به ساختمان به تاسیساتی گفته می شود که فضاها را گرم می کند. انتخاب سیستم گرمایشی مناسب برای ساختمان کاری پر اهمیت بوده و در عین حال نیاز به اطلاعات حداقلی دارد. در همین راستا در مطلب حاضر به ارائه مشخصات اصلی انواع سیستم گرمایشی ساختمان پرداخته و نکاتی کلی در رابطه با هر یک را بیان کردیم. در انتها خوشحال می شویم که از تجربیات شما در رابطه با استفاده از هر یک از این سیستم ها (به خصوص آنهایی که مدرن تر هستند) بهره مند شویم؛ در بخش نظرات منتظرتان هستیم.

کاربردها سیستم گرمایشی و سرمایشی چیست؟

پس از تأمین آب گرم در دیگ بخار، آب گرم توسط پمپ سیرکولاتور از دیگ موتورخانه به لوله‌ها منتقل می‌شود. در مدلی که دارای دو مبدل حرارتی است، یک مبدل جهت تأمین آب گرم و دیگری برای گرمایش رادیاتورها استفاده می‌شود. همچنین، با توجه به اینکه لوله‌های گرمایشی در کف ساختمان تعبیه ‌شده‌اند و در دیدرس نیستند، می‌توان آزادی عمل بیشتری در چیدمان منزل داشت و به‌راحتی دکوراسیون داخلی را تغییر داد. همچنین، از آنجایی که در این سیستم ذرات معلق در هوا پراکنده نمی‌شوند، می‌توان راحت‌تر تنفس کرد. شومینه یکی از قدیمی‌ترین روش‌های گرمایش خانگی به حساب می‌آید و به عنوان یک عنصر دکوراسیون داخلی نیز شناخته می‌شود.

این کولر قابل تنظیم بوده و تغییر دمای آن متناسب با حرارت محیط اعمال می‌شود. این نوع کولر قابلیت تنظیم زمان است و می‎‌توان آن را برای خاموش یا روشن شدن زمانبندی کرد. در گرمایش از سقف که به آن سیستم تابشی نیز گفته میشود، حرارت اغلب از طریق امواج مادون قرمز منتقل می شود. نوعی VRF بوده و عملکرد آن با بهره گیری از چرخه های فشرده سازی بخار توسط موتورهای گازی است. اختصار یافته Variable refrigerant flow است که به جریان مبرد متغیر ترجمه میشود.

جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی ساختمان

سیستم های دیگری چون چیلرهای تراکمی هوا خنک و آب خنک ، فن کویل ها و هواسازها ، دیگ آب گرم موتورخانه و تا حدودی دستگاه های پکیج یونیت (روف تاپ پکیج)، زنت و غیره نیز در گروه سیستم های قدیمی تر قرار می لینک گیرند. سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان، سیستم‌های تهویه مطبوع در مدل‌ها و انواع مختلف، همه جزء تجهیزات ضروری برای ساختمان‌ها هستند. سیستم‌های مستقل و مرکزی، دو دسته کلی برای سیستم‌های تهویه‌ای هستند. چیلرها، پمپ‌های حرارتی، پانل‌های تابشی، گرمایش از کف و دیوارها، سیستم گرمایش از سقف، چیلر، بویلر، مینی چیلر، اسپلیت، فن کویل و روفتاپ پکیج‌ها، بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان هستند.