انواع شیشه های ساختمانی کاربرد شیشه در ساختمان اکسیدال

شیشه ساختمانی به دلیل اینکه انواع مختلف زیادی دارد در مکان های مختلفی به کار می روند و همچنین معمار با علم و نوآوری خود می تواند این کاربرد ها را افزایش دهد و محیط را زیباتر جلوه دهد . همچنین بعضی از انواع شیشه های طلق دار به عنوان عایق صوتی، جاذب حرارت، کاهنده شفافیت و شیشه ایمنی به کار برده می شوند. عملیاتی که در ساخت شیشه سکورت انجام می شود، باعث افزایش مقاومت شیشه (حدود ۳ الی ۵ برابر) در مقابل ضربه و نیز شوک های حرارتی می شود. این شیشه ها در صورت شکستن ، به ذرات ریز و مکعب شکل تقسیم می شوند که آسیب رسان نیسـتند. از این نوع شـیشـه در ویترین فروشگاه ها، درهای شـیشـه ای و پنجره های جانبی خودروها استفاده می شوند. بیشتر از ۹۵ درصد از میزان کل شیشه تولیدی در جهان، شیشه سودالایم است.

تولید انواع شیشه های ساختمانی

برای مثال هنگامی که اقدام به انتخاب شیشه برای طراحی داخلی منزل خود می کنید باید تغییرات دمایی و سرد شدن و یا گرم شدن ناگهانی هوا را مد نظر قرار دهید. شیشه، نمونه ای از متریالی است که صد در صد قابلیت بازیافت دارد. هم چنین می توان از آن به عنوان مواد خام در صنعت ساخت و ساز نیز استفاده کرد.

در صورت شکست، شیشه سکوریت به قطعات کوچک با لبه های صیقلی تبدیل می شود که قدرت برش بسیار کمتری نسبت به انواع شیشه های معمولی دارد. همین امر موجب افزایش ایمنی شده و خطر صدمه دیدن افراد را کاهش می دهد. یکی از معایب شیشه سکوریت این است که بعد از شکل گیری و حرارت دیگر نمی توان آنها را برش یا سوراخ کرد و اگر با الماس شیشه بری برخورد کنند خُرد می شوند. شیشه ماده ای سخت و انعطاف ناپذیر می‌باشد که ماهیت شفاف و شکننده ای دارد اما در برابر زنگ زدگی و مواد شیمیایی نظیر اسیدها و بازها مقاوم است.

شیشه کریستال بهترین نوع شیشه است که از دو طرف بسیار صاف و شفاف است. از این شیشه‌ها برای میزهای زیر تلویزیونی، قفسه‌های قوسدار، ویترین‌ها و تزئینات مغازه و نظایر آنها می‌توان استفاده کرد. پایداری این شیشه‌ها در مقابل آتش و قدرت ضربه‌خورش زیادتر از شیشه‌های معمولی است و پس از شکستن تکه‌های آن از هم جدا نمی‌شود و نمی‌ریزد. پس از ریختن یک لایه شیشه روی آن را تور سیمی فولاد پهن می‌کنند و سپس لایه رویی را می‌ریزند و آن را به وسیله غلتک صاف و یا موجدار نورد می‌زنند. این شیشه‌ها، هنگامی که هنوز به حالت خمیری است در حالت کشیدن شیشه آن را با نوردهای آجدار یا گلدار نورد می‌زنند.

سوراخ کردن و سنگ زدن شیشه ساختمانی

در این نوع شیشه‌ها، یک سطح شیشه با یک پوشش منعکس کننده نور و حرارت از جنس فلز یا اکسیدفلزی دارای این خاصیت پوشانده شرکت زیما می‌شود. از جمله کاربردهای این نوع شیشه‌ها در خودروها و ویترین مغازه‌هایی که اشیاء گران‌ قیمت می‌فروشند استفاده می‌گردد. شیشه‌های کریستال در ساختمان اشیایی که با شیشه تزئین می‌شوند مانند صفحه‌های شیشه‌ای، درهای کشویی، ویترین‌ها و همچنین برای قفسه‌های اتاق پذیرایی و غیره مصرف می‌شود. این شیشه‌ها به قطر 3 الى 4 میلیمتر تهیه می‌شود و بیشتر برای محل‌هایی که نور باید عبور کند ولی طرف دیگر دیده نشود مورد مصرف قرار می‌گیرد. این شیشه‌ها دارای ضخامت متوسط هستند و بیشتر به مصارف ساختمانی می‌رسند.

  • با پیشرفت تکنولوژی در صنعت شیشه دوجداره میتوان از شیشه به عنوان عایق حرارت و حتی صدا نیز استفاده نمود .به گونه ای که از اتلاف حرارت از داخل به بیرون ممانعت میکند و عدم جذب بیش از حد گرادیان حرارتی از خارج به داخل شود.
  • با داشتن آگاهی و شناخت کامل در انتخاب شیشه می توانید تاثیر قابل توجهی برزیبایی فضا، آرامش ساکنین و هزینه های سرمایش و گرمایشی فضای داخلی ساختمان بگذارید.با ما همراه باشید تا شما را با انواع شیشه های ساختمان آشنا کنیم.
  • شیشه هایی به رنگ آلومینیومی سفید ، ظاهری شاداب و بکر به خانه می دهد و محبوب ترین انتخاب در میان صاحب خانه ها است.
خدمات این مجموعه در بخش های متعددی به کارفرمایان ارائه می گردد که شامل مشاوره، مهندسی، نظارت، شبیه سازی، کنترل پروژه، ساخت و تولید، مدیریت و برنامه ریزی، مناقصات و . می باشد که بر اساس شرایط و پیشرفت پروژه به کارفرمایان ارائه می گردد . درنماهای شیشه ای در صورت استفاده از شیشه های بزرگ در نما باید حتما از شیشه های لمینت و سکوریت استفاده گردد. شیشه های پیرکس یا ضد آتش در مقابل حرارت، مقاومت زیادی دارند، معمولا از آن ها به عنوان ظروف آزمایشگاه و آشپزخانه و یا در جلوی بخاری های دیواری و اجاق ها استفاده می نماید. جام های شیشه باید با پوشال های محکم بسته بندی و در جعبه های چوبی مقاوم نگهداری و حمل شود .

انواع شیشه های ساختمانی کاربرد شیشه در ساختمان اکسیدال

این شیشه ها در هنگام ساخت، تحت حرارت بالایی قرار می گیرند و به همین دلیل استحکام زیادی در برابر گرما دارند. از شیشه های رنگی بیشتر در ویترین مغازه ها، نمایشگاه ها، آزمایشگاه ها، ساختمان های صنعتی و ساختمان های مسکونی استفاده میشود. این شیشه ها در مقایسه با شیشه های معمولی بخش اعظمی از نور را جذب و بخش کمتر را از خود عبور می دهد . علاوه بر این ، هر دو پنجره های لمینت و پلی کربنات عایق کاری خوبی در خانه دارند. این نوع شیشه ها از چند لایه درست شده اند و به وسیله ورقه هایی از نایلون شفاف تحت حرارات و فشار به هم متصل شده اند . این نوع شیشه ها را میتوانید در خودرو ها و ویترین مغازه هایی که اشیا گران قیمت می فروشند مشاهده کنید.

تعمیرات دربهای شیشه ای سکوریت،نصب شیشه سکوریت،رگلاژ شیشه سکوریت… یک اصطلاح صنعتی برای رنگ است که در اطراف محیط قطعات شیشه ای خودرو اعمال می شود. یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده فریت ، ذرات سرامیک شیشه ای است که با ذوب شدن در سطح شیشه ، آن را به یک سطح بسیار مقاوم و ضد خش تبدیل می کند. با وجود آرامش ناشی از شکل گیری شیشه ، با سرد شدن شیشه تنش های قابل توجهی در نوار ایجاد می شود. شیشه به گونه ای ساخته شده است که از طریق lehr پختن در جایی که تنش های داخلی برداشته می شود حرکت می کند ، زیرا شیشه به تدریج سرد می شود تا بیشتر مستعد برش شود.