دریچه داکت اسپلیت و هرآنچه راجب به آن باید بدانید سهند هواساز

با بستن کامل دریچه ی اتاق هایی که در آنها فردی حضور ندارد ، جریان هوای خروجی از دریچه های سایر اتاق ها بیشتر شده و نیازی به استفاده از دور تند کولر نیست . یکی از مزایای قابل توجه در این دستگاه‌ها، قابلیت نصب یونیت خارجی با اختلاف ارتفاع 30 متر می‌باشد. با این وجود می‌توان گفت یونیت خارجی را می‌توان در پشت بام نصب کرده تا فضای بالکن اشغال نشود. دریچه برگشت پره z و دریچه‌های چهارگوش یا گرد سبد تخم مرغی (یا مشبک) از جمله دریچه‌های برگشت پرکاربرد در مصارف مسکونی، اداری و تجاری بشمار می‌رود.

چرا باید از دریچه داکت اسپلیت استفاده کنیم؟

اول اینکه بنا به میزان هوای لازم برای طولِ شیارهای داخلیِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت تعیین و شیارها (۹سانتی یا ۱۸ سانتی) روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت حک می‌شود. پس از حکِ شیار برای جلوگیری از تاب خوردگیِ درب و دِفرمه شدنِ ساختار و چهارچوبه‌ی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت بر روی اضلاعِ کناریِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت لبه های یک سانتی به صورت ۹۰ درجه ایجاد می نماییم و به درب کرد فرمِ سینی می‌زنیم که لولای این دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز از یکطرف به‌ یکی از لبه های طولیِ دربِ دریچه بازدید داکت اسپلیت متصل شده و از طرف دیگر به فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت متصل می‌گردد. درب دریچه بازدید داکت اسپلیت (دریچه دسترسی فن کویل) نیز از ورق آلومینیوم به صورت شیاردار در ضخامت های گوناگون ساخته می‌گردد که با لولا به فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت متصل می‌گردد.

اگر دستگاه داکت اسپلیت نیاز به تامین هوای تازه جهت محفظه ی خود داشته باشد و فاصله ی دربی که قرار است بصورت وزنه ای برای بازدید آن تعبیه گردد به میزانی باشد که به راحتی درب را بصورت وزنه ای جابجا کرد، و دوباره در محل خود جانمایی نمود، می توان از دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک وزنه ای بعنوان یک گزینه مناسب با امکان تامین هوای تازه استفاده نمود. پس از تشکیل ساختار چهارگوش فریم، نسبت به ایجاد جا یا حفره‌ یا خزینه پیچ بر روی نمای بیرونی یا داخلیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت اقدام می‌گردد. این جای پیچ ها حتما باید قبل از رنگ و در همین مرحله بر روی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی باید ایجاد گردد. جهت ادامه کار مراحل تولید دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی نسبت به شروع ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی اقدام می‌گردد. جنس درب این دریچه از ورق آلومینیوم و جنس شیارهای محیطیِ آن نیز از پروفیل های پره Z می‌باشد. این پروفیل ها به صورت تک لایه‌یا دو لایه، تشکیل شیارهای یگانه ‌یا دوگانه را می دهند که در اصطلاح به آنها شیارهای تک گل یا دوگل گفته می‌گردد.

  • از جمله اینکه می‌توان از کد رنگ های متنوع و زیبا برای زیبایی و جلوه کار استفاده کرد.
  • دریچه داکت اسپلیت را میتوان به دو صورت پیچ از رو و پیچ از تو (پیچ مخفی) نصب کرد.
  • رنگ های عُرفی که برای نقش دهی به بدنه ی دریچه داکت اسپلیت استفاده می شود عبارت از سفید،کرم،قهوهای،طوسی،نقرهای،مشکی و…است ولی محدودیتی در انتخاب کدرنگ های دیگر برای پوشش دهی به ساختار دریچه داکت اسپلیت وجود ندارد.
  • پس از برشِ ابعاد فریم دریچه داکت اسپلیت نسبت به گوشه زنیِ هر یک از دهانه های این اضلاع می کنیم تا هنگام به همچسبانیِ این اضلاع، زاویه ی حاصل، بصورت گونیا و قائم الزاویه گردد و هیچ گونه ناگونیایی در ساختار دریچه داکت اسپلیت وجود نداشته باشد.
  • این گوشه یا کرنرها با حالت پِرسی و بدون استفاده از جوش یا هروسیله ی دیگری که از زییاییِ رُخِ دریچه داکت اسپلیت کم کند به هم متصل می شوند.

دریچه داکت اسپلیت و هرآنچه راجب به آن باید بدانید سهند هواساز

با اتمام ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به اتصال درب به فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت اقدام دریچه بازدید داکت اسپلیت می نماییم. این اتصال به وسیله‌ یک لولای فلزی انجام می گیرد.در واقع لولا را از یک طرف به دیواره‌ی فریم و از طرف دیگر به دیواره‌ی دربِ دریچه بازدید داکت اسپلیت با پرچ متصل می نماییم. با انجام این امور نوبت به پوشش دهی به سطوحِ دریچه بازدید داکت اسپلیت شیار دار لولایی می‌رسد.جنس رنگی که به این منظور بکار می‌رود از نوع پودریِ الکتروستاتیک می‌باشد که پس از پاشش بر روی سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت در کوره پخته می‌شود. برای رنگ آمیزیِ دریچه بازدید داکت اسپلیت از کدرنگ های متنوع و زیبا می‌توان بهره جست که زیبایی و جلوه کار را به بیشترین میزان ارتقا بخشید. کیفیت رنگ و نیز کیفیت اجرای آن بر روی دریچه بازدید داکت اسپلیت از اهمیت فراوانی برخوردار است.این اهمیت تا جایی است که کارفرما یا خریدار به واسطه این موضوع می‌تواند به خریداری دائمی مبدل گردد.با اتملم مراحل رنگ آمیزیِ دریچه بازدید داکت اسپلیت و خارج کردنِ آن از کوره نسبت به بسته بندی و کاور کردنِ آن با پوشش های پلاستیکیِ ضدضربه اقدام می‌شود. البته قابل ذکر می‌باشد از جمله نکاتی که در زمان ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک لولایی باید مدنظر قرار داد، ایجاد سوراخ جهت جای قفل یا قفل های زیمنسی است.این جای قفل ها به صورت پِرسی و با استفاده از دستگاههای مخصوص ایجاد می‌شود.

دریچه هوا سه جهته

پس از گوشه زنیِ اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت، این اضلاع به وسیله‌ی کُرنرها یا گوشه‌های فلزیِ مخصوص بدون استفاده از جوشِ خاصی به هم متصل و تشکیل یک چهارچوبه به نام فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت را می‌دهد. فریم این دریچه بازدید داکت اسپلیت با توجه به وزنه‌ای بودنِ دربِ دریچه بازدید داکت اسپلیت دارای ساختار سه پَری است که درب به راحتی در داخل این چهارچوبه‌ی سه پری به راحتی جانمایی شود. پس از آماده شدن فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت باید جای پیچ های دریچه بازدید داکت اسپلیت بر روی نما یا داخل فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌رسد.

این امر به صورتی است که از قسمت مکش دستگاه، هوای محیط تهویه شونده دریافت شده و پس از خنک کردن آن، به همان محیط باز گردانده می‌شود. از مزیت این کار می‌توان به جلوگیری از اتلاف انرژی و سریع‌تر خنک شدن هوا اشاره کرد‌. چه در منزل چه در کافی شاپ یا باشگاه ها می توانید با استفاده از کانال اسپرال از مزایای آن بهره مند شوید. قطر آن ها بین 100 تا 2500 میلی متر متغیر است و طول آن ها بسته به محل نصب از نیم متر تا 6 متر می تواند متمایز باشد. مهم این است شما آن را از محل معتبر تهیه کنید تا بتوانید با طول عمر بالا هزینه را به صنف کاهش دهید.

محل تبلیغ شما