سبک دکوراسیون کلاسیک – معرفی 8 اصل برای طراحی کلاسیک منزلتان!

شلف های دیواری جلوه ای زیبا و خاص به فضای داخلی هر خانه ای اضافه می کنند و هم چنین عناصری بسیار کارآمد و کاربردی هستند ولی قبل از هرچیز باید به هماهنگی مدل و طرح ان با دکوراسیون داخلی منزلمان دکوراسیون داخلی منزل جدید و شیک توجه داشته باشیم. مقصود از طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک ایجاد محیطی راحت و دلپذیر و استفاده بهینه از فضا مخصوصا در خانه های کوچک است. اگر به دکوراسیون خانه های لوکس نگاهی بیندازید متوجه حضور چوب در طراحی راه پله داخلی و خارجی آنها می شوید. از جمله سادهترین روشهایی که از طریق آن میتوان حال و هوای سنتی و قدیمی در فضای یک خانه ایجاد کرد استفادهکردن از تخت سنتی است.

طراحی داخلی خانه دوبلکس

۲-بعد از تصمیم گیری و انتخاب سبک و یا اقلام مورد نظر ، مطمئنا، شما نمونه هایی گران و لوکس از دکوراسیون را پیدا خوهید کرد اما بهترین کار یافتن نمونه مشابه و نسخه ارزان تر از چیزی است که در سایت ها مشاهده نموده اید راهکار دیگر بعد از مشاهده نمونه های ارزان قیمت موجود می توانید آگاهانه تر انتخاب نمایید و یا نگاهی به مغازه ها و حتی فروشگاه های دست دوم انداخته شاید بتوانید چیزی مناسب و مطابق با حال و هوای خود بیابید. خانه هایی که مساحت طبقه ی دوم آن ها از طبقه ی اول کوچکتر است. در خانه های دو طبقه ای، امکان طراحی خروجی خصوصی و جداگانه در طبقه ی دوم را داریم. خانه هایی که یک نیم طبقه در طبقه ی دوم دارند که مشرف به طبقه ی اول است. فضای داخلی خانه را شلوغ نکنید و از خرید وسایل بیهوده بپرهیزید.

طراحی داخلی خانه های ایرانی

از طرفی معماران داخلی بر این باورند که استفاده از چوب در فضای خانه روح طبیعت را در فضای بسته خانه زنده نگاه میدارند و خستگی و تنش را از افراد خانه دور نگاه میدارد. با خانه طرح در بررسی دیزاین خانه های کوچک همراه باشید. اگر بخواهیم دقیق تر کابینت های چوبی را بررسی کنیم می توانیم به دو دسته کلاسیک و مدرن اشاره داشته باشیم. ولی اگر متریال خاصی را در پروژه به کار ببرید، طبیعتا کار سخت تر می شود و باید پول بیشتری پرداخت نمایید.

طراحی داخلی خانه به سبک مدرن

نیاز می باشد. جواز ساخت به مدت دوسال اعتبار دارد و اگر نیاز به زمان بیشتری داشتید بایستی آن را تمدید نمایید. در خانه های ایرانی خصوصا خانه ی مادربزرگ ها هنوز پشتی جایگاه خاصی برای خود دارد. کف تمام این خانه ها از چوب های جنگلی بسیار زیبایی ساخته شده است. شهرک های ساحلی و جنگلی زیر نظر ویلاطور در برترین موقعیت های جغرافیایی شمال با بهترین امکانات شهری و دسترسی های محلی هستند و زیبایی و طراحی این ویلاها مثال زدنی است.

دکوراسیون داخلی خانه ویلایی لوکس

اما به طور کلی باید این را در نظر داشته باشید که کابینت کلاسیک شما با سایر وسایل آشپزخانه هم خوانی لازم را داشته باشد. به طور دقیق مشخص کنید که برای کدام یک از فضاهای منزل یا محل کارتان به طراحی احتیاج دارید. همین مسئله باعث می شود میزان خلاقیت شما در چیدمان منزل افزایش یابد. ساخت حوض و فواره به عنوان قلب معماری سنتی ایرانی شناخته می شود و یکی از نشانه های یک خانه ایرانی اصیل است.

وقتی شما بر روی سطح چوبی گام بر میدارید حس آرامش و طبیعت را در خود احساس خواهید کرد و از طرفی کف چوبی گرما و صمیمیت را در فضای خانه ایجاد میکند. یک فضای خاص و جذاب که در تناسب با ویژگی ها فضا و نیازمندی های ساکنان خانه طراحی شده است. علاوه بر این، مصنوعات چوبی نقش مهمی را در ساخت کابینت، دیوار، و حتی سقف خانه ایفا نموده اند. حتی طرح، نقش و رنگ دیوارها و کف پوش آشپزخانه به میزان زیادی می تواند کابینت ها را تحت تاثیر قرار داده و در صورت عدم هماهنگی از جلوه زیبای آن ها بکاهد.

طراحی داخلی خانه سه خوابه

کابینت های کلاسیک دارای جزییات و تزیینات زیادی هستند و به همین دلیل توصیه ما به شما استفاده از این کابینت چوبی در آشپزخانه های بزرگ است. ما فقط این چند مرحله کلی را برای آشنایی شما با نحوه کار طراحی دکوراسیون داخلی در قم معرفی کردیم. دکوراسیون چوبی آشپزخانه شامل همه بخش های آشپزخانه از جمله سقف، کف و کابینت ها است. باید توجه کرد که نوع عمودی دسترسی راحت تر از دسترسی از طریق راهرو است و در مواردی که از دسترسی عمودی استفاده می شود، برای صرفه جویی در هزینه های سرویس های عمودی بهتر است که در هر طبقه 4 تا 6 واحد مسکونی قرار گیرد. راه پله های چوبی زیبایی حیرت انگیزی به فضا می بخشند و فضا را گرم تر و صمیمی تر نشان می دهند. به شرط آنکه این اجزا با یکدیگر ناهماهنگی و تضادی نداشته و محیط را بهطور کلی زیبا، راحت و هماهنگ نشان دهد.

طراحی داخلی خانه شیک

اگر چوب در حالت طبیعی خود استفاده شود، تمام گره و بافت خود را به طرز متفاوتی نشان می دهد. پیگیری استفاده مؤثر از فضا، کاربر رفاه و طراحی عملکردی به توسعه حرفهای طراحی داخلی معاصر کمک کردهاست. در دکوراسیون سنتی غربی، شما مجاز به استفاده از هر فاکتوری که به روح بخشیدن به خانه کمک میکند، هستید. در واقع آینه کاری در محیط علاوه بر اینکه فضا را بزرگتر جلوه میدهد، به زیبایی و شیک شدن محیط نیز کمک زیادی میکند.

علاوه بر در بسیاری از خانههایی که سبک کلاسیک دیده میشود میتوان انواع طرح گره چینی را با گچ کاری بر روی دیوارها و یا سقف به نمایش گذاشت که زیبایی منحصر به فردی را به فضا میبخشد. در این سبک طراحی داخلی از ساده ترین مصالح، متریال ها و اکسسوری ها استفاده می شود. در این سبک، از مبلمان ساده و نه چندان گران قیمت که به دور از تجمل و مدرن گرایی است، استفاده میشود. وسایل کاربردی روزمره اعضای خانه را بر روی طاقچه و اشیای نفیس و گران قیمت مثل گلدان های نفیس را در رف ها مینهادند که بلندتر و دور از دسترس بود.

طراحی داخلی خانه دو خوابه

منظور از طراحی داخلی ساختمان، طراحی قسمت های داخلی خانه از دیدگاه بصری، هنری و کاربردی آن با توجه به ساختار علمی و ساخت و ساز معماری داخلی می باشد و کسی که وظیفه طراحی را بر عهده دارد با استفاده از علم طراحی موجب افزایش عملکرد کاربردی فضا میشود و سعی می کند سلیقه و ویژگیهای رفتاری شما را در کاربرد فضا تأثیر دهد. علاوه بر این زیبایی محیط آشپزخانه تاثیر مثبتی روی اعضای منزل مخصوصا خانم ها دارد. برای ایجاد دکوراسیون چوبی برای منزل میتوان از ایدههای مختلف استفاده کرد و یک دکوراسیون بسیار عالی برای خانه خلق کرد.

در ساخت خانه دوبلکس تنها به فضای داخلی خانه توجه نداشته باشید. پارچه های ترمه را می توان در قسمت های مختلفی از فضای خانه استفاده کرد. برای کسانی که قصد دارند حداکثر استفاده از فضا را ببرند نیز استفاده از مدلهای باکس دیواری ، طاقچه ها و قفسه دیواری برای نگهداری وسایل یکی از بهترین گزینه ها است بخصوص برای خانه های کوچک و جمع وجور. غالب رنگ هایی که در این روش استفاده می شود: خاکستری، بژ و طوسی هستند.

در واقع این سبک، زیبایی متفاوت از سنگ و چوب را در محیط منزل عرضه می کند. طراحی داخلی با چوب یکی از ایده های بی نظیر در کوراسیون منزل می باشد. یکی از بهترین ایده های دکوراسیون داخلی منزل استفاده از چوب برای پیاده سازی طرح روی دیوار و زیباسازی آن است. رنگ ها و طرح های خیره کننده چوب فضا و دکوراسیون شگفت انگیزی را در خانه شما ایجاد می کند. این سبک الهام گرفته از سبک های دوره انقلاب صنعتی اروپا و خانه های شهری قرن های 17 و 18 میلادی است.

دکوراسیون داخلی منزل جدید

به عبارت دیگر، تعادل از جمله شرایط قطعی این سبک است. دراین سبک از خانه ها به دلیل اینکه فضای طبقه ی اول و دوم از یک دیگر جدا هستند، حریم خصوصی افراد در محل زندگیشان به میزان زیادی رعایت می شود. خانه هایی که طبقه ی دوم آن ها به اتاق زیرشیروانی ختم می شود. راه پله ای شاخص و منحنی شکل به آرامی به کف طبقه دوم پیوسته و در آن ادغام شده است. رنگ و فرم آن عنصر را مشخص کنید تا با دیگر فضاها هماهنگ باشد و نسبت به آن طراحی فضا انجام شود. به طور کلی طرح هایی که برای اجرای دکوراسیون داخلی ایجاد می گردند، باید پاسخگوی نیازها و هماهنگ با آن ها باشد و واقعیت های محیط را در غالب ایجاد فضا ها برجسته کند. اگر تمام متریال و لوازم مصرفی در پروژه به طور کامل در بازار موجود باشد، قیمت ها به نسبت پایین تر می آید.

طراحی داخل خانه چوب

طراحی مثلث کار در آشپرخانه و رعایت فاصله ها بین اجزای اصلی آن (سینک ظرفشویی، اجاق گاز و یخچال) موجب می شود تا روند کار در آن راحتتر و سریع تر به نتیجه برسد. درب های چوبی کلاسیک مانند سایر وسایل و مبلمان در این سبک، دارای تزیینات زیاد هستند و پیشنهاد طراحان برای داشتن چنین درب هایی، هماهنگی آن با سایر اجزای دکوراسیون است. درب چوبی را می توان از پرکاربردترین مصارف چوب در دکوراسیون دانست. حصیر، یک المان زیبا برای دکوراسیون آشپزخانه ایرانی محسوب میشود و همچنین به دلیل سوراخهایی که دارد، اجازه میدهد هوا به درون سبد شما جریان داشته باشد و از بروز کپک جلوگیری میکند. یا اگر نمیخواهید ازآن برای کف اتاق پذیرایی استفاده کنید، ممکن اسـت بخواهید آن رابه صورت تابلو از دیوار آویزان کنید کـه دراین صورت نمایی بسیار سنتی و زیبا بـه اتاق پذیرایی شـما میدهد. پیش از اینکه تماشای عکس ها را شروع کنید، لازم است بدانید دیزاین این منزل به سبک مدرن انجام شده است.

طراحی داخل خانه چوبی

سبک معماری داخلی ساختمان یکی از مهم ترین مواردی است که به هنگام انتخاب مدل بهترین نوع درب اتاق خواب باید به آن توجه نمود. اما هماهنگی و تناسب درب با طراحی داخلی منزل شما اهمیت ویژه ای دارد. آیا دکوراسیون سنتی فقط مربوط به خانههای ایرانی است یا در سایر کشورها نیز وجود دارد؟ برخی از طرح های متداول اتاق خواب مانند دکوراسیون جوبی در تمام بخش های اتاق خواب که شامل کف اتاق، سقف و بخش هایی از دیوار می شود.