لپ تاپ‌ برای کارهای گرافیکی در بازه‌های قیمتی مختلف تیر 1401 آداک | behtarin-laptop

حافظه دسترسی تصادفی تعیین می کند که یک کامپیوتر چند برنامه را به طور همزمان اجرا کند. 8 گیگابایت رم یک مقدار مشخص و مطلوب برای اجرای نرم افزار های واژه پرداز یا وبگردی است. 16 گیگابایت نیز یک عدد بسیار مناسب تر برای انجام کار های مولتی تسکینگ است. اولین نکته که بسیار اهمیت دارد صفحه نمایش است چرا که شما مدت زمان زیادی را صرف نگاه کردن به صفحه نمایش می کنید. نکات دیگری که باید به آنها توجه داشته باشید نوع پردازنده مرکزی ، حافظه رم، نوع و حجم حافظه داخلی و حافظه گرافیکی است.

لپ تاپ دانشجویی

لنوو IdeaPad 3-GAA یکی از اقتصادی‌ترین لپ‌تاپ‌های بهترین لپ تاپ ایسوس تا ۳۰ میلیون بازار محسوب می‌شود. این مدل مناسب افرادیست که قصد انجام کارهای اداری ساده را دارند و استفاده روزمره سنگینی ندارند. پردازنده مرکزی اینتل Pentium N5030 در کنار پردازشگر گرافیکی مجتمع Intel UHD 605 عملکردی قابل قبول در این بازه قیمتی دارند. هرچند عدم قابلیت ارتقاء حافظه رم و عدم پشتیبانی از حافظه SSD از نقاط ضعف این مدل هستند.

۱ ترابایت SSD / رم ۱۶ گیگابایت / Ryzen 7 5800H / 4K OLED / GTX 3050Ti

بنابراین، در این مطلب ما یک راهنمای جامع خرید لپ‌تاپ برای شما تهیه کرده‌ایم تا نکات اساسی در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم. خانواده ویووبوک از محصولات متنوع و در ساختار متفاوت از یکدیگر بهره برده که این موضوع ریشه در کاربرد هر دسته و نیازهای مرتبط با آن دارد. به این شیوه ویووبوک می تواند برای کاربران عادی چک لیست بلند بالایی از نیازهای این دسته را تیک زده و به سادگی به انتخاب اول کاربران تبدیل شود. چه میزان فضا برای ذخیره اطلاعات خود نیاز دارید؟هارد همچنان متداول‌ترین نوع حافظه برای لپ تاپ‌ها می‌باشد.

لپ‌تاپ «ROG Strix G15 ایسوس» مدل G513RW یکی از قدرتمندترین گرافیک‌ها را درون خود جای داده است و باعث شده که این لپ‌تاپ به انتخاب اول گیمرها در این بازه قیمتی تبدیل شود. RTX 3070Ti به‌کار رفته در این لپ‌تاپ با توان مصرفی ۱۵۰ وات و هشت گیگابایت رم ویدیویی GDDR6 می‌تواند اکثر بازی‌های سنگین را در نرخ فریم‌های بالا اجرا کند. از سایر مشخصات این لپ‌تاپ می‌توان به پردازنده Ryzen H، صفحه نمایش IPS با وضوح QHD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، ۱۶ گیگابایت رم DDR5، یک ترابایت SSD و باتری حجیم ۹۰‌ وات‌ساعتی اشاره کرد. تا سقف ۶۰ میلیون تومان، باز لپ‌تاپی به‌خوبی آیدیاپد گیمینگ ۳ از نظر گرافیک و پردازنده را نمی‌توان یافت. «لنوو IdeaPad Gaming 3» مدل 15IAH7 با پردازنده‌ها و گرافیک‌های مختلف راهی بازار شده است و یکی دیگر از پیکربندی‌های آن با گرافیک RTX 3060 و توان مصرفی ۱۰۵ وات به‌فروش می‌رسد.

  • پردازنده مرکزی را می‌توان به عنوان قلب تپنده هر لپ تاپ در نظر گرفت پس نوع آن از اهمیت بالایی برخوردار است که باید قبل از خرید به آن توجه کنید.
  • ویندوز 11 گل سرسبد سیستم‌های عامل مایکروسافت بوده و نسبت به ویندوز 10 امکانات کاربردی زیادی را شامل می‌شود؛ ازجمله این امکانات می‌توان به قابلیت Focus Session، حالت مزاحم نشوید، رابط کاربری جدید و قابلیت‌های کاربردی مثل Snap View اشاره کرد.
  • یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک لپ تاپ که در مطلب راهنمایی خرید لپ تاپ باید به آن اشاره شود، قسمت نمایشگر است؛ چرا که شما فارغ از کاری که قرار است با لپ تاپ انجام دهید باید دائما به نمایشگر نگاه کنید.
  • این لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی به نمایشگری فول اچ‌دی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز از نوع IPS مجهز است و بازدهی نسبتا خوبی را ارائه می‌دهد.
  • هرچه نرخ به‌روزرسانی تصویر که با واحد هرتز نمایش داده می‌شود، بیشتر باشد نمایشگر در سرعت‌های بالای تصویر، عملکرد بهتری داشته و کمتر تار می‌شود.
  • این خانواده که دور هنگامی است در سبد محصولات ایسوس حضور دارند، بیشترین تعداد جوایز و تقدیر نامه ها را در میان همه رقبا دریافت کرده و به نوعی سوگولی شرکت ایسوس هستند.
لپ تاپ‌ برای کارهای گرافیکی در بازه‌های قیمتی مختلف تیر 1401 آداک | behtarin-laptop