آموزش صفر تا صد گوگل ادز – گوگل ادوردز 2022

هنگامی که یک تبلیغ کننده ثبت نام کرد، یک هدف تبلیغاتی را تعیین کرده، تبلیغ را ایجاد و بودجه را مشخص میکند. البته بهتر است بدانید که تبلیغ کنندگان کنترل کامل بودجه خود را دارند و میتوانند برای کاهش هزینه ها کمپینهای خود را به مرور زمان بهینه کنند. گوگل معیارهایی تعیین کرده تا با استفاده از آنها بتواند سایت هایی که قصد تبلیغ دارند را رتبه بندی کند. همانطور که قبلا گفتیم، پیشنهاد قیمت بالا و بودجه تبلیغاتی زیاد، لزوما باعث قرارگیری تبلیغ شما در رتبه اول نمیشود!

تبلیغات کمپینهای ویدئویی انواع مختلفی دارند. کمپین برنامه موبایل یا اپ (App)، به شما کمک میکند تا کاربران جدیدی برای اپلیکیشن خود پیدا کنید و فروشتان از طریق اپ را افزایش دهید. گوگل ادز برای اینکه کار شما راحتتر شود، طبق تصویر زیر از شما میخواهد که یکی از این 7 هدف را برای تبلیغات خود انتخاب کنید. Google با داشتن بیش از دو میلیون وب سایت پارتنر، به بیش از 90٪ از کل کاربران اینترنت دسترسی دارد تا اطمینان حاصل شود که تبلیغ شما به بیشترین کاربر ممکن نشان داده میشود. تبلیغات گوگل برای دامنه ir آیا ممکن است؟ بسیاری از افراد این سوال را از مجموعه آمینا گروپ می پرسند که آیا از تبلیغات گوگل ادز استفاده کنم سایت ما بلاک می شود؟ آیا تبلیغات گوگل بر سئو تاثیری دارد ؟

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

در ضمن خود تبلیغ هم در شبکه Display گوگل، از نظر سبک و فرمت انعطاف پذیر است. کسب درآمد از ادسنس تنها با کلیک افراد روی تبلیغات امکان پذیر است. ایجاد اکانت گوگل ادوردز رایگان است و برای نمایش تبلیغات در گوگل هیچ هزینه ای پرداخت نمیکنید و تنها به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات هزینه پرداخت میکنید. به طور مثال اگر فروش ویژه بهاره دارید و یا میخواهید مقداری از اجناس خود را سریع بفروشید و یا خدماتی ارائه میدهید که قصد دارید در کوتاه ترین زمان داوطلبهایی برای آن جمع آوری کنید، میتوانید از ادوردز استفاده کنید.

در نزدیک من” تایپ میکنند هم نتایج خوبی نشان میدهد.

معمولا در کنار این نوع نتایج گوگل کلمه تبلیغ (ad) وجود دارد. تبلیغات متنی: در تبلیغات متنی، از کلمات استفاده می شود که به صورت تبلیغ ساده یا دارای لینک در اندازه های مختلف نوشته می شود. این بدان معنی است که بازاریابان یک کلمه کلیدی خاص در Google را هدف قرار میدهند و مانند شرکت در یک مزایده، پیشنهاداتی را به ازای هر کلیک (Cost Per Click -CPC) روی تبلیغشان ارائه می دهند و به این ترتیب وارد رقابت با دیگران بر سر رنک شدن در آن کلمه کلیدی میشوند. اما خوشبختانه این مساله را آژانسهای بازاریابی با ثبت شرکت در کشورهایی مثل ترکیه، امارات و… مثل تبلیغات ویدیویی قابل رد شدن (Skippable) و غیر قابل رد شدن (Unskippable) یا اینکه 5 ثانیه اول غیرقابل رد شدن باشد و در ادامه بیننده بتواند آن را Skip یا رد کند. نرخ کلیک یا CTR – Click Through Rate نسبت تعداد کلیکهای روی آگهی بر تعداد بازدیدکنندههای آگهی است.

درامد از گوگل ادز

گوگل ادز ( Google Ads ) یا گوگل ادوردز پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که در آن کسب و کارها میتوانند تبلیغات خود را مدیریت کنند. به معنای این که اکانت گوگل از کمپین خود را در عرض چند دقیقه تنظیم و راه اندازی کنید اما توجه داشته باشید بدون مدیریت درست قادر نخواهید بود از بودجه خود به خوبی استفاده کنید و نتایج عالی به دست آورید. افراک یکی از آژانس های تبلیغاتی مطمئن است که قادر است تبلیغات گوگل ادز شما را با قیمت مناسب انجام دهد. با Quality Score خوب ممکن است ببینید که رتبه شما بهتر و CPC (هزینه به ازای هر کلیک) شما کمتر از یک شرکت بزرگ است که در لیست 500 Fortune قرار دارد. ترافیک خوب نداشتن عملا این کار را غیر ممکن میکند و تلاشهای شما هم بی فایده میشود. پس اگر شما هم می خواهید بدانید تبلیغات گوگل چیست با ما همراه باشید.

مزایده بین تبلیغها هر بار که کسی در Google جستجو کند، اتفاق میافتد. نحوه کار این الگوریتم به این شکل است که از چند نوع مختلف تبلیغ استفاده می کند و هر کدام از آن ها که نتیجه بهتری را ثبت کند، بیشتر از بقیه نمایش داده می شود. با این سرویس کسبوکارها میتوانند محصول و سرویس خود را در زمان و مکان مناسب یعنی درست وقتیکه کاربر کلمه کلیدی مرتبط با آنها را جستوجو کرده، تبلیغ کنند. همچنین میتوانید گزینهی Switch back to text ads را انتخاب کنید تا صفحه حالت تبلیغ نوشتن ساده یعنی با هدینگ و دیسکریپشن ثابت را به خود بگیرد.

همچنین GDN وبسایتهای دیگر و اپلیکیشن های موبایل را نیز شامل میشود. استفاده از گوگل ادروردز، به سه مرحله کلی خلاصه میشود. بعد از انتخاب نوع مطلوب خود، اطلاعات درخواستی گوگل را وارد کنید و روی Continue کلیک نمایید. پس از اتمام کار بر روی save and continue کلیک کنید. برای این کار کافیست که گامهای زیر را همراه با ما پیش ببرید. برای اینکه بازدهی مناسبی در این زمینه داشته باشید کافی است با ما تماس بگیرید. این مقاله به شما کمک می کند تا بفهمید گوگل چگونه کار می کند و جزییات مهمی در مورد مزایده گوگل ، روند پیشنهادات قیمت را برای شما شرح میدهد و همچنین ما به شما راهکارها و عوامل مهم درباره امتیاز کیفیت (Quality Score) صفحات را توضیح خواهیم داد تا بتوانید هزینه هر کلیک خود را بهتر و موثرتر مدیریت کنید.

گوگل ادوردز (google adwords) یا گوگل ادز (Google Ads) سیستم تبلیغاتی گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان از طریق سایت ها و ابزارهای مختلف گوگل، تبلیغات خود را به نمایش مشتریان می گذارند. سیستم Auction گوگل ادز چطور کار میکند؟ گوگل برای رتبه بندی آگهیهای مربوط به یک عبارت کلیدی، ابتدا از سیستم مزایده Auction استفاده میکند. سیستم مزایده در گوگل ادز چطور کار می کند؟ تبلیغات را درجایی که بیشتر به چشم می آید قرار دهید. به این ترتیب دیگر بیشتر از آن مبلغ در روز برای تبلیغ هزینه نخواهید کرد، که این مورد به شما کمک میکند درک بهتری از میزان بودجه تبلیغات دیجیتال خود داشته باشید. از طرف دیگر برای کسانی که در انتهای جستجوی خود “…

این عدد بسته به شرایطی نظیر کیفیت متن تبلیغ و گیرایی موضوع آن و نسبت مشاهده به کلیک تغییر میکند. نرخ تبدیل CVR – Conversion Rate نسبت انجام اقدام مورد نظر (مثل ثبت نام در یک فرم) بر تعداد کل بازدیدها از صفحه است. برای این اقدام یک قیمت مشخص میکنید (CPA) و سپس گوگل هم بر اساس این CPA، قیمتها در کمپین شما را بهینه میکند. البته اصلاً این روش را به شما پیشنهاد نمیکنیم، زیرا گوگل حساسیت بالایی به پرداختها دارد و اگر شک کند که شما مقیم ایران هستید، حساب شما را مسدود میکند. تعیین موقعیت جغرافیایی در گوگل ادز چه اهمیتی دارد؟

با استفاده از این اطلاعات می توانید به اطلاعات مفیدی دسترسی داشته و از آن ها برای بهبود وضعیت سئو سایر صفحات خود استفاده کنید. با این حال، بیشتر تبلیغ کنندگان بسته به زمینه کاری و هدف خود برای هر کلیک بین 0.50 تا 3.00 دلار هزینه میکنند. کلیدواژهها درواقع کلمات و عباراتی برای بیان محصول یا خدمات شما هستند و شناسایی زمان و محل مناسب برای نمایش تبلیغات را آسانتر میکنند. کمپینهای نمایش (Display) مخصوص تبلیغات تصویری هستند و به شما کمک میکنند تا تبلیغهای جذاب بصری خود را در بین میلیونها سایت و اپلیکیشن مثل Gmail یا Google Play پخش کنید. این نوع کمپین اطلاعات برنامه شما را به طور خودکار بهینه میکند و تبلیغاتش را در فضای اندروید، یوتیوب (YouTube)، گوگل پلی (Google Play) و بیش از 3 میلیون سایت و برنامه دیگر نشان میدهد. این Extension یک لینک برای دانلود اپلیکیشن شما از استور ایجاد میکند و از اتلاف وقت برای پیدا کردن برنامه در استور جلوگیری میکند.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، ایران از جانب گوگل تحریم شده است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، کاربر پس از جستجو در نوار جستجوی سایت گواردین (به عنوان یکی از همکاران گوگل ادز)، نتایج تبلیغی را میبیند که توسط گوگل ادز نمایش داده شدهاند. همان طور که میبینید در ابتدا و انتهای این صفحه، لینکهای تبلیغی و در میان صفحه، نتایج طبیعی گوگل یعنی آن سایتهایی که با سئو رتبه گرفتهاند، قرار دارند. تبلیغات کمپینهای ویدئویی انواع مختلفی دارند. برای استفاده از کمپینهای ویدیویی، انواع فرمتهای تبلیغاتی وجود دارند که شما با توجه به نیاز و هدفی که دارید، میتوانید از هر کدام این فرمتها استفاده کنید.

اگر خرده فروش هستید و میخواهید محصولات خود را بهتر بفروشید، کمپین Shopping برای شما ایده آل است. حتی صاحبان فروشگاه میتوانند از تبلیغات فروش محلی استفاده کنند تا مخاطبان آنها تبلیغ محصولاتی را ببینند که در نزدیک موقعیت فیزیکیشان است. در نزدیک من” تایپ میکنند هم نتایج خوبی نشان میدهد. اینها کلماتی کاملاً رقابتی در صنایعی مانند قانون و حقوق، بیمه، بانکداری و بازاریابی هستند که ارزش خود را با گذر زمان هم حفظ میکنند (High Lifetime Values). و کاربران از برند شما در جستجوهای خود استفاده کنند. و اگر شما از کلمه کلیدی مرتبط با سایت خود استفاده نکنید باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید. CTR بالاتر نشان دهنده آگهی با کیفیتتر است که با هدف جستجو مطابقت داشته و کلمات کلیدی مرتبط را هدف قرار داده است. قبلا عنوان و توضیحات کوتاه تبلیغ ثابت بود و هر بار یکسان به جستجوگر نشان داده میشد.

نحوه کار با گوگل ادز

در این مرحله، شما باید بگویید که تبلیغات چگونه به نظر مردم برسد و با تبلیغ آینده خود را بسازید. برای این کار گوگل ادز ابزاری رایگان تحت عنوان Google Keyword Planner ارائه کرده تا شما بتوانید کلمات کلیدی مرتبط با بیزینس خود را که بیشترین جستجو را دارند، بیابید. در واقع با بررسی اینکه keyword match-types در ادوردز چیست، میتوان تطابق کلمات کلیدی بر یکدیگر را درک و از این اشتباه جلوگیری کرد. حتی یک ابزار کلمه کلیدی Google Ads وجود دارد که با نام Google Ads Keyword Planner نیز شناخته می شود که می توانید در هر لحظه از آن استفاده کنید! تبلیغات واکنشگرا یا ریسپانسیو در کمپین جستجو (Responsive Search Ads) به شما اجازه میدهد چند نوعِ مختلف عنوان و توضیحات آگهی بنویسید تا گوگل خودش بهترین ترکیب برای نشان دادن به کاربر را انتخاب کند. شما فقط میتوانید لوکیشن و نام مغازه خود را در گوگل مپ تعریف کنید تا اگر کسی در نقشه گوگل، محصولات یا خدماتی جستجو کرد که مرتبط به کار شماست، گوگل مکان شما را به او نشان دهد.

تبلیغات گوگل ادز چیست

اما، اگر یک بازاریاب حرفهای یا متخصص اجرای کمپینهای گوگل ادز هستید، میتوانید حساب خود را به حالت تخصصی ( Expert Mode ) افتتاح نمائید. حتی میتوانید بعد از انتخاب (All countries) کشورهای دیگر را حذف (Exclude) کنید. درضمن، هزینه از تبلیغی به تبلیغ دیگر متفاوت خواهد بود. تبلیغ شما میتواند یک فایل gif، متن، فیلم یا تصویر باشد. بنابراین، اگر حساب شما دلاری است واحد دلار را انتخاب کنید. اگر کلمات کلیدی گران و رقابتی را هدف قرار دهید ، هزینه آنها برای هر کلیک 10 تا 20 دلار است. بله ، گوگا ادورزها می تواند کمی گران باشد ، به خصوص اگر در یک صنعت کاملاً رقابتی فعالیت می کنید. افراد گاهی اوقات دسته بندی کلمات کلیدی بالا را مثال میزنند تا به میزان گران بودن PPC اشاره کنند. تبلیغات ویدئویی قبل یا بعد (و گاهی اوقات در وسط) فیلمهای YouTube و سایتهای دیگر، به مدت 6 تا 15 ثانیه نمایش داده میشوند.

سایت اصلی گوگل ادز

می توانید فونت، رنگ برای عنوان، توضیحات، و گاهی اوقات پس زمینه رابرای این نوع سایت اصلی گوگل ادز تبلیغات، سفارشی نمایید. از طرفی این فضا برای رقابت آسان با رقبای سخت طراحی شده است و می تواند برای شروع یا برای ماندگاری بیشتر یک راه کم هزینه و بدون ریسک باشد. ما در آژانس تبلیغات دیجیتال دیما تمامی این خدمات را به شرکتها یا افرادی که علاقمند به اجرای تبلیغات گوگل ادز هستند ارائه میدهیم. با اینکه تبلیغات مکانمحور در گوگل مپ خصوصا برای افرادی که صاحب مغازه هستند بسیار بااهمیت است اما متاسفانه امکان تبلیغ در Google Map برای ایرانیها وجود ندارد. وقتی مخاطب جستجویی متناسب با محصول یا خدمت شما در گوگل انجام دهد، میتواند تبلیغ شما را ببیند. Description: بخش Description1 و Description2 با توضیحاتی در مورد محصول یا خدمات تکمیل میشوند که در هر بخش میتوان حداکثر 90 کاراکتر را درج کرد. وقتی با صفحهای با عنوان What’s your main advertising goal مواجه شدید، هیچ کدام از سه گزینه اصلی موجود را انتخاب نکنید؛ بلکه بر روی Experienced with Google Ads که در زیر آنها درج شده کلیک کنید.