بازسازی آسانسور نوسازی آسانسور

از آنجائی که اجرای عملیات احداث، تعمیر و بازسازی چاه آسانسور نیازمند رعایت اصول ایمنی لازم است. اجرای عملیات بنایی چاه آسانسور توسط گروه آموزش دیده آسانسور انجام می‌گردد. استفاده از سیستم VVVF سبب کاهش قابل ملاحظه ایحرارت موتور آسانسور در ساختمان پر ترافیک شده و با حذف فن موتور و سیستم خنک کننده برقی موتورخانه ،منجر به صرفه جویی هایی غیر مستقیم بسیاری در مصرف انرژی میگردد. تجهیزات قدیمی و منسوخ شده آسانسور میتواند میزان مصرف انرژی ساختمان را افزایش دهد.

عوامل موثر در بازسازی آسانسور و تزئینات داخل کابین

بازسازی آسانسور نوسازی آسانسور

اما امروزه از موتور های کم ‌مصرف با تولید حرارت بسیار کم و بدون نیاز به فن در اسانسور استفاده می‌ شود. لذا در بازسازی آسانسورهای قدیمی به سبب استهلاک قطعات ، مصرف انرژی بالا، ایجاد سر و صدا و عدم ایمنی کافی، هزینه بازسازی آسانسور بسیار توجیه پذیر می باشد. جدا از موضوع سرویس و تعمیر دوره ای این آسانسورها که حتما باید در جهت حفظ امنیت انجام شود، وضعیت داخل کابین های آسانسورها نیز نیاز به تعمیر و بازسازی دارد. بر این اساس محاسبه قیمت بازسازی کابین آسانسور باید توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود. سلیقه و توقع شما در برآورد قیمت بازسازی کابین آسانسور نقش موثری دارد. در خیلی از موارد، طراحی داخلی کابین ها بر اساس مدل های قدیمی هستند و با سلیقه امروزی شما سازگار نیستند.

همچنین در نوسازی آسانسور استفاده از موتورهای بدون گیربکس ( گیرلس ) گامی دیگر در راستای کاهش مصرف انرژی میباشد . موتورهایگیربکس بازده مکانیکی بسیار بالایی داشته و بدلیل استفاده از ترمز الکتریکی در اینگونه موتورها ، انرژی ناشی از ترمز به جای اتلاف به صورت حرارت.مجددا به شبکه تزریق میگردد. درصورتی که نوسازی و تعمیر آسانسور مشکلی برای ساکنین ساختمان نداشته باشد ، می توان نسبت به نوسازی و تعمیر آن اقدام کرد. هر کدام از آسانسورها می توانند جدول زمانی متفاوتی برای سایت نوسازی داشته باشند. به عبارت دیگر نوع آسانسور و مدت و چگونگی مصرف می توانند در تعیین عمر مفید آسانسور موثر باشند.

چند مورد از مهم ترین مزایا و دلایل اهمیت این تاسیسات شامل موارد زیر می باشد:

محل قرارگیری ساختمان در برآورد این هزینه موثر است؛ زیرا این مبلغ برای یک بنای ۵ طبقه معمولی با یک برج لوکس در بهترین منطقه تهران برابری نمی‌کند. محل ساختمان نقش بسیار پررنگی در بازسازی آسانسور دارد بعنوان مثال بازسازی یک برج بسیار شیک با بازسازی آسانسور یک ساختمان معمولی بسیار متفاوت است. سرعت کابین آسانسور دچار تغییراتی شود چراکه مسبب نا امنی و نگرانی مسافران می‌گردد. معمولا ازسنگ های طرح گرانیتی، مرمریت و معرق برای بازسازی کفپوش آسانسور استفادهمی شود. تزئینات آسانسور تماماستیل به این صورت است که با استفاده از لیزر اشکال مختلف در استیل ایجاد میکنند و در پشت آن نورپردازی های شکیل طراحی و اجرا می شود.

در آخر باید گفت، مهم این است که از شرایط تجهیزات آسانسور خود پیش از بازسازی مطلع باشید. تصمیم‌گیری در مورد نگهداری قطعات و تعویض قطعات به شما در بهبود قابلیت و اطمینان شما به آسانسور‌تان، ایمنی و کل هزینه‌های بازسازی در طولانی مدت کمک خواهدکرد. تصور عموم بر این است که هزینه های از کار افتادگی یک آسانسور تنها در محدود به هزینه های تعمیرات آن میباشد. کافی است میزان هزینه های ناشی از کار افتادگی آسانسور و عدم رضایتمندی میهمانان یک هتل معتبر را در نظر بگیرید ، تا ذهنیت شما در این خصوص تغییر نماید.

  • در برخی از مواقع پوشش داخلی کابین با استفاده از آینه کاری انجام می‌شود.
  • پاسخ دان به این پرسش می‌تواند ساده باشد، اگر خرابی و بازسازی آسانسور مزاحمتی را برای ساکنان ساختمان ایجاد نمیکند، می‌تواند وقت آن باشد که در بازسازی آسانسور خود سرمایه‌گذاری کنید.
  • البته این پنل ها درتنوع فراوانی هستند که بنا بر قیمت بازسازی آسانسور مد نظر، می توان نمونههای متناسب را انتخاب نمود.
  • به طور کلی می توان گفت که تجهیزات آسانسور به دلیل کار زیاد، فرسودگی، مشکل در نصب و استفاده نادرست خراب می شوند و به تعمیر آسانسور یا تعویض نیاز پیدا می کنند.
  • جهت کسب اطلاعات بیشتر و درخواست کارشناسی رایگان آسانسور ساختمانتان، با ما تماس بگیرید.