برهان شر؛ بخش اول پرگار Persian BBC News فارسی | mey

این گفتگوها برخوردی مفهومی با موضوعات مختلف از ورزش و هنر تا تاریخ فلسفه و سیاست است. “Sophia” is Wisdom and who has Sophia is a Sophist. “Sophia” is a collection of discussions between “Shahin Najafi” and many experts in various fields. These discussions are conceptual encounters with different topics, دانلود پادکست برای مادران from sport and art to … • آنچه شنیدید، به‌طور اختصاصی برای وب‌سایتترجمانتولید شده و به‌رایگان در اختیار شما قرار گرفته است. شما می‌توانید با خریداشتراک فصلنامه ترجمان علوم انسانیاز انتشار این مطالب و فعالیت‌هایترجمانحمایت کنید.

بعد از گذشتِ قرن‌ها همچنان بعید است در عرصه‌ی فلسفه به موضوعی بربخورید که افلاطون به نحوی به آن نپرداخته باشد. نه فقط فلسفه، ردِ ایده‌های افلاطون را به سادگی می‌توان در ادیانِ و گرایش‌های عرفانی مختلف هم یافت. در این قسمت از جمله به افلاطونِ در سایه‌ی سقراط، افلاطونِ در کمال و عدالت در فلسفه‌ و آرمانشهرِ افلاطونی خواهیم پرداخت. رادیو چهرازی پادکستی است که در زمستان ۹۱ شروع و منتشر شد و در بیست و یکمین قسمت تمام شد (از اپیزود صفر شروع می‌شود پس قسمت آخر، اپیزود ۲۰ حساب می‌شود) و در سال ۱۳۹۲ ضبط آن تمام شد.

شاید شما هم مثل ما همیشه توی یک خاص دنبال پادکست‌های مناسب میگردین که اطلاعات مورد نیازی که میخواین رو بهتون بده و یا اوقات بیکاری خودتون رو خیلی مفیدتر پر کنید. اوّلین قسمت از دومین فصلِ دیدن اختصاص دارد به سوفسطائیان. «انسان معیار همه چیز است»— این شعارِ سوفسطائیان بود و حاصلِ «شکِ سوفسطائی» به تواناییِ انسان در به سرانجام رساندنِ پروژه‌ی پیشاسقراطیِان برای کشفِ رازِ جهان. سوفسطائیان آموزگاران فنِ سخنوری، نخستین زبان‌شناسان و نخستین روانکاوان بودند. با این حال سوفسطائی‌گری تا همین اواخر چیزی شبیه یک دشنامِ فلسفی بود.

  • در «فرای قصه‌ ها»، به سراغ ادبیات داستانی معاصر ایران می‌رویم.
  • ارسطو باور داشت چیزها برای بودن و شناخته شدن تنها به صورت و ماده نیاز دارند، نه مثال‌هایی در آسمان.
  • ٭ «فرای قصه‌ ها» پادکستی بین‌رشته‌ای در ادبیات، فلسفه، و روان‌شناسی است.
  • در گوفو كست ما به علوم مختلف از جمله فيزيك،فلسفه،جامعه شناسي،روانشناسي،تاريخ،زيست شناسي،ادبيات و متافيزيك ميپردازيم.
  • • آنچه شنیدید، به‌طور اختصاصی برای وب‌سایتترجمانتولید شده و به‌رایگان در اختیار شما قرار گرفته است.
تنها موجودیتِ واقعی در فلسفه‌ی اتم‌گرایان، «اتم» است. همچنین، در این قسمت برای اولین بار از فلسفه‌ی اخلاق خواهیم گفت؛ از «ائوثومیا» یا سرخوشی که مبنای فلسفه‌ی لذت‌گرایانه‌ی اتمیان است. ماجرای تنش ۷۰ ساله میان فلسطین و اسرائیل چیست؟ چرا هرچه می‌گذرد، اثری از صلح میان این دو نمی‌بینیم؟ در این قسمت ماجرای این درگیری طولانی در پرمناقشه‌ترین نقطه‌ی جهان را تعریف می‌کنیم. مثل همیشه، ریشه‌های این کدورت دیرینه را در دل تاریخ می‌جوییم و رد آن را تا امروز دنبال می‌کنیم. تأثیر جنگ‌ها و تصمیمات بین‌المللی را در آوارگی مردم این سرزمین می‌بینیم و با روش‌های گذران زندگی این مردم آشنا می‌شویم.

پادکست‌های هنری (تئاتر و سینما – موسیقی و نقاشی – عکاسی و غیره)

برهان شر؛ بخش اول پرگار Persian BBC News فارسی | mey

تو این پادکست سعی میکنم در مورد موضوعاتی که دونستنش روی نحوه ی تفکر خودم تاثیر گذاشته بحث کنم این موضوعات عموما تو زمینه های علوم شناختی، فلسفه و روانشناسی هستن. گاهی وقتا هم مباحثی از ریاضی و علوم طبیعی مثل فیزیک و شیمی و زیست شناسی رو م … نام این پادکست در میان پادکست‌ های پرطرفدار فارسی و پادکست‌های معروف فارسی دیده می‌شود. مصطفی ملکیان در این فایل صوتی کوتاه، انواع من ها را در ضمیر آدمی جستجو می کند.

کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن اثر آرتور شوپنهاور