طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

به عنوان مثال بهره گیری از رنگ سبز در طراحی اتاق مشاوره بسیار مفید می باشد، زیرا که موجب کاهش استرس، ترس و اضطراب می شود و برای همین است که در اتاق های عمل نیز از رنگ سبز استفاده می گردد. این احساسات باید بتوانند استرس و اضطراب و حتی ترس را کاهش داد. هر کسی که تجربه انتظار در مطب پزشکان را داشته باشد، می داند که اتاق انتظار این فضا، یک محیط استرس زاست. برای طراحی و دکوراسیون داخلی مطب زنان و زایمان به سبک مدرن، دست معمار و طراح در انتخاب متریال کاملا باز است. علاوه بر این، طراحی محیط داخلی مطبتان با توجه به شرایط روحی خودتان، در حفظ روحیه شاد شما مؤثر خواهد بود و از خستگی و کسالت کار طولانی در یک محیط بسته میکاهد. با توجه به آن چه گفتیم، رنگ های آرامش بخش مانند سبز، آبی ملایم، سفید با ترکیب جزیی از رنگ کرم، قهوه ای، صورتی و در کل رنگ ها روشن و ملایم برای استفاده در مطب بسیار مطلوب بوده و در شخص مراجعه کننده و بیمار احساس امنیت، آرامش و اعتماد می دهد که این خود باعث می شود که فرد راحت تر و با آرامش بیشتری بتواند از دکتر روانشناسش کمک بگیرد و در طی زمان باعث افزایش روند بهبودی روحیه در بیمارمی شود.

طراحی داخلی مطب رادیولوژی

اشیاء و حجم های جالب و زیبا مثل آکواریوم و گیاهان زینتی هم می توانند فضایی آرامش بخش و تسکین دهنده ایجاد کنند و ذهن بیماران در حال انتظار یا درمان را از درد منحرف سازند. حال که با اصول کلی آشنا شدید، خوب است درباره رنگ های مناسب برای دکوراسیون مطب نیز بیش تر بدانید. آیا به جز مبلمان در مطب به تجهیزات دیگری نیاز است؟ اما آیا میتوان تعاریف و ضوابط یکسانی برای طراحی مطب و طراحی کلینیک قائل شد یا لازم است این دو را در دستههای جداگانه بررسی کنیم؟ در ادامه ی این مقاله قصد داریم که با این نکات بیشتر آشنا شویم و تاثیری که رعایت این نکات بخصوص در زمینه ی رنگ بر فضا می گذارد را بیشتر بررسی کنیم. مرکز بوم با بیش از 10 سال تجربه و انجام پروژه های متعدد در زمینه طراحی داخلی مطب در خدمت شما عزیزان میباشد.

طراحی داخلی مطب مدرن

در عین حال استفاده از پارتیشن را در این زمینه پیشنهاد نمی کنیم، چرا که جدا کننده هایی به این شکل امکان جلوگیری از صدا ها را ندارند. طراحی سیستم ضد عفونی کننده خودکار در محفظه هایی جداگانه در پارتیشن بندی میتونه خطرات رو کم کنه. طیف وسیع دیگری از مراجعه کنندگان به مطب زنان و زایمان مادران باردار هستند که در طراحی باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم. و باید به این نکته توجه داشت که تمام امکانات لازم برای یک مطب را باید در یک متراژ کم پیاده کرد. بهتر است در طراحی دکوراسیون مطب پزشک دیپلم ها و گواهی های گرفته شده و قاب شده و سایر مدارک شناسایی و تحصیلی پزشک را قرار دهید تا اعتماد بیماران بیشتر جلب شود همچنین این روش می تواند به بیمارانی که برای اولین بار به مطب مراجعه کرده اند احساس اطمینان بیشتری دهد.

در این مقاله قصد داشتیم در رابطه با طراحی داخلی مطب دندانپزشکی برای شما صحبت کنیم. در طراحی مطب دندانپزشکی باید به این موضوع دقت کرد که یک مطب دندانپزشکی استاندارد چه کاربریهایی در خود جای میدهد؟ وقتی که طراحان داخلی از ایده استفاده تلویزیون در اغلب مطب ها استفاده کردند و با استقبال مردم و مراجعهکنندگان رو به رو شدهاند. اگر نمی دانید چه تغییراتی را می توانید در سقف هایتان اعمال کنید با ما همراه باشید تا با شما ایده هایی را برای این کار در میان بگذاریم.

طراحی داخلی مطب پزشکی

برای تسکین درد بیماران، استفاده از تزئینات طبیعی مانند: گل، آکواریوم ماهی ها، درختچهها یا گلخانههای طبیعی در مطب پیشنهاد میشود. مطب یا درمانگاه مکانی است که شما بخش مهمی از روز خود را در آن میگذرانید، بنابراین طراحی داخلی و چیدن وسایل درون این فضا، همچنین رنگهایی که برای وسایل و دیوارها استفاده میشود و نورهایی که در نورپردازی محیط استفاده میکنید در ایجاد روحیهای شاد برای خودتان و بیمارانتان مؤثر است. جالب است بدانید که هر چه طراحی کلینیک در عین سادگی ، شیک و مدرن باشد، به صورت ناخودآگاه به بیمار این موضوع را انتقال می دهد که پزشک و افرادی که خدمات پزشکی را ارائه می دهند متخصص و آگاه به علم روز دنیا می باشند. تیم متخصص بوم، با بررسی عوامل مختلف طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی را انجام میدهد. مرکز بوم آرچی متخصص در امر طراحی کلینیک میباشد و پروژه های زیادی را در زمینه طراحی مطب دندانپزشکی و پزشکی انجام داده است.

یک ایده جالب دیگر برای طراحی داخلی مطب پزشکان یا اتاق انتظار، انتخاب آثار هنری و عناصری است که بازتاب دهنده علایق، سرگرمی ها و روحیات پزشک باشد. دکوراسیون اتاق انتظار باید به شکلی باشد که بیماری که مدتی در آن محل قرار دارد و منتظر ویزیت پزشک است کمترین تنش و آلودگی صوتی را داشته باشید تیم طراحی آرین پاراکس توصیه می کند در طراحی مطب از چیدمان صندلی های زیاد در کنار هم خودداری زیر باعث ازدحام و آشفتگی خواهد شد. بهداشتی بودن کفپوش از مهم ترین نکات طراحی دکوراسیون مطب است.برای کفپوش بهتر است از متریالی استفاده کنید که قابل شست و شو باشد و به دفعات زیاد بتوان آن را ضد عفونی کرد. از مهم ترین المان های معماری داخلی، مخصوصا برای فضاهای درمانی بوده اند. از آنجا که اتاق انتظار یکی از استرس زا ترین مکانها برای بیمار است، انتخاب مبلمان راحت و کاربردی، میتواند از گزینههای خوب طراحی داخلی مطب به شما رود.

اگر بتوانید حس طبیعت را به مطب خود منتقل کنید، بسیار عالی خواهد بود. در تأسیس و طراحی مطب دندانپزشکی معمولا خبری از قوانین سختگیرانه (همچون مواردی که در درمانگاهها رعایت میشود) نیست! باعث آرامش چشم و کاهش درد میشود که باعث میشود متابولیسم و فشار خون و ضربان قلب کاهش یابد. پس با استفاده از دیوارکوب های مناسب، کاغذ دیواری مناسب و نوپردازی مناسب میتوان استرس افراد را تا حد زیادی کاهش داد. مخصوصا در اتاق انتظار که افراد وقت زیادی را در آنجا سپری میکنند باید از دیوارکوب های جذاب استفاده شود. علاوه برآن رعایت هارمونی بین رنگ هایی که برای طراحی داخلی استفاده می شود، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دکوراسیون داخلی اتاق انتظار مطب بسیار حائز اهمیت است که در نمونه زیر میتوانید حضور عناصری چون نور طبیعی (پنجره)، نور مصنوعی، تابلو هنری، چوب و طراحی سقف را مشاهده کنید که چقدر به کیفیت فضایی این بخش کمک کرده است.

یکی از اصولی که در دانشگاه ماساچوست در بوستون هم تدریس شده در رابطه با این قضیه یک واحد درسی هم اختصاص داده شده که حتی گفته میشه که باید در محوطه کلینیک زیبایی حتماً از گل استفاده بشه و آرایش و هارمونی وسایل به نحوی باشه که گردش انرژی در فضا جریان داشته باشه. به نحوی که افراد در هنگام مراجعه خود را در مکانی بهداشتی و امن احساس میکنند. در طراحی داخلی کلینیک های زیبایی از این پس مسئله COVID19 بسیار با اهمیت شده و باید مرکز درمانی رو به یک مکان امن تبدیل کنیم ، پس پروتکل های بهداشتی جایگاه ویژه ای دارند. بالاتر درباره اهمیت دیوار ها و نکاتی برای دیوارکوب ها در مطب مامایی گفتیم. اصولا اکثر زنانی که به این مطب مراجعه میکنند پر از استرس و تنشهای روزانه میباشند و هنگامی که به مطب مراجعه میکنند باید فضایی آرامشبخش و مدرنی را برای آنان در نظر بگیریم تا حسی خوب و لذت بخش را به آنان منتقل کنیم و فضای خصوصی را همچنین برای مادرانی که شیر میدهند باید در نظر گرفت تا بتوان حس امنیت آنان را بالاتر برد ، بهتر است چندین مدل فضا را در یک مطب در نظر بگیریم تا برای طیف مختلف افراد هر فضایی را داشته باشیم .

اصول طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

دراین قسمت یکی دیگر ازنمونه کارهای درحال اجرای گروه ناتک را مشاهده می کنید که در آن شرکت ساختمانی ناتک اقدام به طراحی و اجرای مطب پزشک نموده است. اتاق انتظار یکی از مهم ترین مکان هایی است که بیمار بیشتر وقت خود را در مطب در این مکان سپری می کند از این رو بهتر است در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی اتاق انتظار حساسیت لارم را به خرج دهید. البته توجه به میزان صدای موسیقی و موقعیت بیماران مهم است. موارد مطرح شده در این مطلب، همگی جز مولفه های مهمی بودند که در هنگام طراحی کردن بخش های داخلی مطب های زنان باید به آن ها توجه نشان دهید. فضای مطب ها بستر مستعدی جهت تکثیر میکروب ها می باشد. محلی برای قرار دادن تخت جهت معاینه پزشک دکوراسیون داخلی مطب مامایی نیز ضروری است. در اصل ما باید فضاهای کاربردی مورد نیاز یک پزشک را در حد متراژ موجود مهیا کنیم و همچنین بدون هزینه بیشتر برای بازسازی این کار را انجام دهیم.

معماری داخلی مطب دندانپزشکی

برای انتخاب مبلمان و میز و صندلی یک مطب نکاتی را باید لحاظ کنیم. باید به گونه ای رنگ ها را انتخاب کنیم که باعث ایجاد تشویش و اضطراب نشود. از همین جهت مطالب آموزنده ای در رابطه با نورپردازی و رنگآمیزی مطب در اختیار شما قرار دادیم تا به واسطه آن بتواند راهنمای مناسبی برای انتخاب رنگ مطب دندانپزشکی داشته باشید. در این بخش با ایدههایی که میتواند مطب دندانپزشکی شما را از متمایز و خاص کند آشنا شوید. دکوراسیون و طراحی داخلی مطب روانشناسی و نکات مربوط به این طراحی که باید مد نظر داشته باشیم. اهمیت و ضرورت دکوراسیون و طراحی داخلی مطب روانشناسی در چیست؟ چرا باید به طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت زیاد داد ؟ مشخصا دکوراسیون ومعماری داخلی فضاهای درمانی و بهداشتی، مخصوصا کلینیک های زیبایی و یا کلینک های پوست و مو از درجه ی اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

چرا دیزاین مطب دندانپزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است؟ در این بخش نحوۀ دسترسی خصوصی پزشک به فضاهای خدماتی مانند سرویس و آبدارخانه اهمیت ویژهای دارد. در فضاهای خدماتی بهتر است همه سطوح از کاشی و سرامیکهایی مقاوم، بدون خلل فرج و به رنگ روشن انتخاب شوند تا آلودگیها در آن مشخص شده و هر چه سریعتر نسبت به نظافت آنها اقدام صورت پذیرد. بیماران معمولاً مدتی را در اتاق ملاقات یا روی یونیت دندانپزشکی در مطب سپری میکنند، بنابراین طراحی محیطی راحت و تمیز میتواند در ارزیابی آنها درباره خدماتی که در مطب شما دریافت میکنند، مؤثر باشد. حال اگر در کنار رنگ آمیزی دیوارها و مطب دندانپزشکی، به نورپردازی توجه کنید می تواند یک ترکیب بسیار خاص برای طراحی داخلی مطب دندانپزشکی باشد. فضای پر نور در مطب آرامش بخش نیست و غالبا با استرس همراه است. سبز: باعث کاهش استرس و اضطراب خواهد شد.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

این است که پزشک باید در چنین شرایطی آرامش لازم را برای خدمات رسانی به بیماران و مراجعهکنندگان خود داشته باشد. اما با این حال کلیت طراحی شلوغ به نظر نمیرسد و این خود نکته بسیار مثبتی است. دقت شود که انتخاب این مبلمان ها در طراحی داخلی مطب روانشناسی باید به صورت و مطابق سلیقه ی جمعی باشد که اگر این نکته را مد نظر قرار دهیم می بینیم که با توجه به این که اغلب افراد از مبلمان گران قیمت و بیش از حد فانتزی استقبال نمی کنند و چون افرادی که به مطب های روانشناسی مراجعه می کنند، از هر قشری از مردم هستند، به این نتیجه می رسیم که استفاده از مبلمان راحتی بهترمی باشد، البته استفاده از مبلمان قدیمی، کهنه و یا خیلی کم قیمت نیز ممکن است، باعث ارسال پیامی اشتباه به مراجعین شود.

طراحی داخلی مطب پزشک

در طراحی داخلی مطب شما باید برخی نکات را رعایت فرمایید تا ضمن داشتن بالاترین کارایی فضایی آرامش بخش نیز برای شما و مراجعه کنندگان به همراه داشته باشد. در هر شکل مناسب تر این است که شما برای رنگ نمودن نمای بیرونی مطب خود از آن رنگ ها استفاده ننمایید. قبل از آنکه هرگونه اقدامی برای طراحی داخلی مطب دندانپزشکی در نظر گرفته شود، باید این موضوع را نیز مد نظر قرار داد که هر فضایی مناسب چه اقدامی می باشد و در مطب می تواند چه کاربردی داشته باشد. در قسمت پایانی نیز نیاز می باشد که فضایی برای درمان در نظر گرفته شود که این فضا شامل unit های دندانپزشکی می باشد.

طراحی داخلی مطب مامایی

در این زمینه نیز می توان برای استفاده از این حوس پرتی های مثبت ازکار گروه معماری با سابقه و تجربیات درخشانی در ارتباط با دکوراسیون داخلی مطب دارد و قادر است، رویاهای شما را در رسیدن به طراحی داخلی مطب روانشناسی به حقیقت برساند، کمک بگیرید. دراین قسمت یکی از نمونه کارهای لوکس و جذاب گروه ساختمانی ناتک را مشاهده می کنید که در آن مجموعه ناتک اقدام به طراحی و اجرای یک مطب پزشک نموده است ، این کار بر اساس احترام کامل به مشتری و در راستای ایجاد حسی متفاوت برای بیماران طراحی و اجرا گردید.

دکوراسیون داخلی مطب دکتر بهترین انتخاب رنگی برای طراحی داخلی مطب یک روانشناس، بهتر است، از رنگ ها از طیف های مات و خنثی استفاده شود. در طراحی دکوراسیون داخلی مطب زنان و زایمان که در تصویر بالا می بینید از یک ردیف گیاه سانسوریا یا شمشیری در کنار دیوار آجری استفاده شده است. برای طراحی داخلی یک مطب دندانپزشکی مواردی دیگری نیز باید در نظر گرفته شوند. در مقالات قبلی به تعریف طراحی کلینیک دندانپزشکی پرداختهایم و موضوعات مرتبط با آن را به طور مفصل بررسی نمودهایم. پس میتوان گفت طراحی مطب دندانپزشکی در واقع هر اقدامی است برای داشتن یک مطب زیبا و چشمنواز و در عین حال پویا و کارآمد. به علاوه نتایج تحقیقات به عمل آمده حاکی از آن است که طراحی مطب دندانپزشکی در پروسۀ درمان بیماران نیز نقش دارد و میتواند روند بهبود بیماران را سرعت ببخشد. استفاده از نورهای خطی و اسپات و تلفیق آن ها می توانند زیبایی مطب شما را چندین برابر کنند.

طراحی داخلی مطب