سئو (بهینهسازی موتور جستجو) چیست و چرا اهمیت دارد؟

نیازهای هر دو نوع مخاطب با دیگری تفاوت دارد و به همین دلیل، روش های بازاریابی محتوا و تولید محتوا برای هر کدام از این کسب و کارها با دیگری فرق دارد. قالب زفایر و قالب ایمپرزا ، دو قالب با ویژگی های بالا، دارای کدنویسی بهینه شده برای سئو، سرعت عالی، ریسپانسیو و واکنش گرا در دسته بندی چندمنظوره وردپرس قرار دارند. با اینکه مفهوم بسیار ساده است، اما استفاده از روش های منسوخ شده در کسب بک لینک می تواند به جریمه شدن وب سایت و حذف آن از نتایج جستجو ختم شود. شبکه های اجتماعیرسانه های اجتماعی یکی از بهترین کانال ها برای تعامل کسب و کار با مشتریان و به روزرسانی هرگونه اطلاعات و اخبار از تجارت شما است. پستها را توسط کاربران در بخش تحلیل کانال مشاهده کنید که البته زمانی این گزینه برای شما فعال میشود که کاربران کانال از مرز 1000 نفر گذر کرده باشند.

موسند یکی از کاربرپسندترین و البته مقرونبهصرفهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ است که به افزایش لیست ایمیل کاربرانی که ثبتنام کردهاند کمک خواهد کرد. سندگرید یک ابزار ایمیل مارکتینگ بوده که با آن میتوانید بدون نیاز به دانش برنامهنویسی و به آسانی هر چه تمام فقط با کشیدن و رها کردن عناصر، ایمیلهایتان را طراحی کنید و یا اگر دانش برنامهنویسی دارید از آن نیز برای طراحی ایمیل استفاده کنید. رفتار کاربر به محض ورود به وبسایت شما با هاتجار ضبط شده و میتوانید با مشاهده نقشه عملکرد کاربران، نقاط ضعف و قوت طراحی کاربری و تجربه کاربری وبسایت خود را پیدا کنید. دورهها چارچوبهای اساسی شبکههای دیجیتال را پوشش میدهند و سپس به تمرینات عملی میپردازند تا بتوانید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را به وجود آورید، که در آینده نیز میتوانید در هر کسب و کاری از این مهارت استفاده کنید.

تقریباً هر شبکه اجتماعی، قسمتی را برای تحلیل کاربرانی که شما را دنبال میکنند دارد. تقریباً هر کسبوکاری بدون محتوا در آیندهای نزدیک از بین میرود. شاید از خودتان بپرسید چرا از بین این همه ابزارهای ایمیل مارکتینگ، ما به معرفی سندگرید پرداختهایم. لملیست تمرکز اصلی خود را روی فرایند تحویل ایمیل به کاربر گذاشته است. سئو فنی یا سئو تکنیکال بر پسزمینه وبسایتتان و نحوه رمزگذاری صفحات تمرکز دارد. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، برای هر حوزه دیجیتال مارکتینگ، چندین ابزار کارآمد با طیف گستردهای از امکانات وجود دارد و هر چه جلوتر میرویم، بر تعداد و تنوع این ابزارها افزوده میشود. اپتیمایزلی یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ حوزه بهینهسازی نرخ تبدیل بوده که به شما کمک میکند تا لندینگ پیچهای دلخواهتان را طراحی کرده و انواع تست را روی بازدیدکنندگان صفحه پیادهسازی کنید.

تحلیل دادههای کمپینهای تبلیغاتی به کسبوکار شما کمک خواهد کرد تا شناخت کافی از رفتار کاربران خود داشته باشید و متناسب با این شناخت، استراتژی بازاریابی کسبوکار خود را پیش ببرید. از دیگر دلایل اهمیت توجه ویژه به بهینه سازی، بهبود عملکرد، سرعت و کمک به افزایش جذابیت بصری و گرافیکی آن است. تحلیلهای هاتجار به شما کمک میکند تا دلایل اصلی کاهش و یا افزایش نرخ تبدیل را پیدا کنید. وردپرس یکی از بهترین و مورد استقبالترین سیستمهای مدیریت محتوا است که به راهاندازی وبسایتهای زیادی کمک کرده است؛ به همین دلیل به عنوان برترین ابزار انتشار محتوا در نظر گرفته شده است. این یعنی ترللو به شما کمک میکند تا فرآیند بازاریابی محتوایی مورد نظرتان را به آسانی مدیریت و سازماندهی کرده و اعضای تیم میتوانند از روند تولید محتوا تا زمان انتشار آن آگاهی یابند.

تبلیغات گوگل یا Google Adwords یعنی تبلیغات در صفحه اول گوگل، شما میتوانید با دادن آگهی به گوگل ادوردز سایت خود را به لینکهای اول برسانید. این دادهها به شما کمک میکنند تا با شناخت کافی از کاربرانتان، محتوای بهتری برای افزایش اعتماد، دانش و یا حتی افزایش فروش کاربران خود طراحی کنید. اسمارتینگ یک ابزار دیجیتال مارکتینگ محتوایی با ترجمه انسانی است که با سریعترین روش ممکن، به شما کمک میکند تا محتوا را به هر زبانی منتشر کنید. محتوا یکی از بهترین روشها برای جذب کاربران و تبدیل آنها به مخاطبین یا مشتریان وفادار است. بنابراین ، ما تصمیم گرفتیم به تمام سوالات آنها پاسخ دهیم. همچنین شما میتوانید تمام رفتار کاربر را بهمحض ورود به وبسایت زیر نظر بگیرید تا با بررسی رفتارهای کاربران وبسایت خود بتوانید نقاط ضعف و قوت طراحی وبسایت و دیگر موارد را بررسی کنید. همچنین در صورت نیاز به بخش پشتیبانی، میتوانید سؤال یا درخواست خود را با تیم پشتیبانی مطرح کنید.

به طور مثال، کتابهای مختلفی وجود دارند که استراتژیهای بازاریابی شبکههای اجتماعی را آموزش میدهند و انتخاب از میان آنها قدری دشوار است. هزینه خدمات در تمام آژانسهای دیجیتال مارکتینگ یکسان نیست و تعیین هزینه خدمات به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای تعیین هزینه دقیق خدمات سئو توسط وب24، کارشناسان ما باید سایت شما و زمینه کاری که دارید را بررسی کنند و بر اساس آن بهترین پیشنهاد را جهت کسب نتیجه مناسب به شما ارائه دهند. همچنین هزینه ماهانه بر روی سئو برای وبسایتهایی که دارای کلمات رقابتی هستند یا سایتهایی که در یک یا دوکلمه کلیدی در صفحه اول قرار میگیرند و تمایل دارند در دیگر کلمات کلیدی نیز بهآرامی در صفحه اول قرار گیرند بسیار مطلوب و مناسب است. مطالعه بیشتر: تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ بی شک زمانی که کلمات کلیدی مرتبط را جستجو کنید, سایت شما در صفحه اول نمایش داده نمیشود.

از این نظر، لملیست یکی از بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ برای افزایش بازدهی کمپینهای فعلی شما خواهد بود. البته بهرهگیری از روشهای تبلیغات هدفمند، بازدهی بیشتری را به همراه دارد. همچنین علاوه بر طراحی آسان ایمیل، میتوانید عملکرد و واکنش کاربران به ایمیلهای ارسالی را تجزیهوتحلیل کرده تا کمپینهای آیندهتان را با بازدهی بیشتری طراحی کنید. این پرسونا کمک میکند که مشتری خود و نیازهای او را بشناسید و بر اساس این پرسونا، محتوا، محصول و خدمات برای او فراهم کنید. کمک میکند تا بفهمید کدام قسمت از وبسایت بیشتر از همه، توجه کاربران را به خود معطوف کرده است. در کسبوکارهای اینترنتی هدف بهینهسازی نرخ تبدیل، متقاعد کردن هر چه بیشتر کاربران برای انجام عمل مورد نظر در سایت است. بیشتر تبلیغات بومی تحت عنوان بازاریابی محتوا قرار میگیرد زیرا از محتوای آن برای جذب کلیک استفاده میکنند.

بازاریابی محتوا

با تقسیم فرآیند بازاریابی محتوا به 4 بخش شروع کنید و برای هر یک، هدف خاص خودش را در نظر بگیرید. SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است که فرآیند بهبود سایت شما برای افزایش دید ارگانیک برای جستجوهای خاص است. کلمات کلیدی سئو در واقع کلمات یا عباراتی هستند که کاربران هنگام جستجو از طریق جستجوگرها، آنها را وارد میکنند. سعی کنید از کلمات کلیدی سه یا چهار قسمتی استفاده کنید زیرا شانس شما را برای دیده شدن افزایش می دهد.

سرویسهای زیادی برای ایمیل مارکتینگ در دسترس هستند. البته بعضی امکانات در بعضی پلنها در دسترس نیستند. بعضی اوقات تغییر رنگ دکمهای که از کاربر میخواهد تا اقدامی را انجام دهد، میتواند باعث افزایش نرخ تبدیل و یا حتی کاهش نرخ پرش (یعنی کاربران به محض ورود به صفحهای از وبسایت شما، آن را ترک کنند) کاربران شود. از دیگر قابلیتهای موسند میتواند به قابلیت طراحی لندینگ پیج یا صفحه فرود اشاره کرد که در آن میتوانید به کاربران موبایل خود، صفحه پاپآپ نشان دهید و یا در طراحی خود از تایمر استفاده کنید، البته این امکان برای کاربرانی فعال است که هزینهای پرداخت کرده باشند. در اینستاگرام هم و در بخش اینسایت اینستاگرام میتوانید اطلاعاتی درباره جنسیت، موقعیت، بازه سنی و … این سایت، عملکرد و امکاناتی مشابه سایت معروف Canva دارد و یکی از گزینههای عالی برای بخش تولید محتوا و بازاریابی کسب و کارها در زمینه انواع محتوای خلاقانه گرافیکی میباشد.

با استفاده از این تحلیلها میتوانید ببینید که پستهای شما چقدر مورد استفاده قرار گرفتهاند و در کل روند کلی پیج یا کانال شما به چه شکل است. این ابزار به شما کمک میکند تا صفحههای فرود خود را با آن طراحی کنید و با اجرای تستهای A/B به تجزیهوتحلیل دقیق رفتار کاربر در صفحات فرود بپردازید؛ همچنین میتوانید بفهمید که کالتو اکشنهای (فراخوانی به عمل) برگه و یا دیگر عناصر موجود به چه اندازه مؤثر بودهاند. در پایان باید گفت که کسبوکارهای امروزی نیازمند استفاده درست از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مورد نیاز خود هستند؛ چون امکاناتی که این ابزارها برای آنها فراهم میآورند در قبال هزینهای کمتر در مقایسه با روش سنتی بسیار باارزش بوده و به آنها کمک میکنند تا کاربران خود را بهتر بشناسند و البته به هدف اصلی خود که افزایش فروش و برندسازی در کنار رضایت کاربرانشان است، دست پیدا کنند.

وردپرس به شما کمک میکند بدون نیاز به دانش برنامهنویسی بتوانید وبسایت خود را راهاندازی کرده و محصولات خود را در کنار محتوای اختصاصی خودتان به کاربران عرضه کنید. همچنین این مهارت کمک میکند تا دریابید به چه حوزههای خاصی از بازاریابی دیجیتال، علاقه بیشتری دارید و دوست دارید در آنها متخصص شوید. از آنجایی که کاربران و مخاطبان علاقه مند به بازاریابی محتوا در ایران و کل جهان در حال افزایش هستند؛ پس شرکتها و سایر بازاریابان مجبور هستند تا محتوا های خود را مطابق این گروه عظیم تولید کنند. بسیاری از بازاریابان دیجیتال از سایر کانالهای بازاریابی دیجیتال برای اضافه کردن سرنخها به فهرست ایمیلهای خود استفاده میکنند و سپس از طریق بازاریابی ایمیلی، قیفهای جذب مشتری را ایجاد میکنند تا این سرنخها را به مشتری تبدیل کنند. بیشتر بخوانید: چگونه کسب و کار سنتی خود را آنلاین کنیم؟ معروفترین شاخه دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین است.پیش از آنکه بیشتر با دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید اول لازم است بدانید دیجیتال مارکتینگ شامل چه چیزهایی می شود.

دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به کسبوکارها و صاحبان وبسایتها کمک میکنند تا در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه در مقایسه با روشهای دستی مدیریت بازاریابی و کمپینهای تبلیغاتی، اثربخشی فعالیتهای خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. جواب این است که این سرویس در پلن رایگان به شما اجازه میدهید تا روزانه بتوانید 100 ایمیل ارسال کنید بدون اینکه نگران اتمام بازه زمانی پلن رایگان خود باشید. امکانات این سایت، به جز بحث ارسال و مدیریت و تحلیل ایمیلها (که جز امکانات اولیه هستند)، طراحی صفحه فرود، بازاریابی خودکار، پاسخگویی خودکار با ایمیل و … شرکتهایی که خدمات دیجیتال مارکتینگ ارائه میدهند این دادهها و اطلاعات را تحلیل میکنند و استراتژیهای مناسب مخاطب هدف هر کسب و کاری طراحی میکنند. ۹۱% کاربران اینترنت از سرچ استفاده میکنند. کسبوکاری را نمیشناسم که موفق باشد ولی از ایمیل مارکتینگ استفاده نکرده باشد، ایمیل مارکتینگ همانند سئو از تکنیکهای ثابت دیجیتال مارکتینگ است.

بهمنظور تجزیهوتحلیل دادههای کاربران نیازمند استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مربوط به این بخش هستید. برای اینکه بفهمید کدام یک از ابزارهای بالا میتواند برای شما مفید باشد، میتوانید مدتی از پلن رایگان آنها استفاده کنید و یا پلنهای ارزان قیمت را برای بررسی آنها خریداری کنید. ترللو یک سیستم مدیریت پروژه است که با آن میتوانید پروژههای تولید و انتشار محتوا را با تیم خود مدیریت کنید. قبل از انتشار محتوا باید همه این بهینهسازیها را دوباره کنترل کنید. به دلیل اهمیت بسیار بالای محتوا هم برای کاربران هم برای کسبوکارها، آشنایی با ابزارهای تولید و انتشار محتوا بسیار اهمیت دارد. آگاهی مخاطب از برند: وقتی محتوا در وبسایت وجود داشته باشد، مخاطب از برند و اهداف آن، محصولات یا خدماتی که دارد و همچنین نحوه ارائه این خدمات مطلع شده و در صورت نیاز به آن کسبوکار رجوع میکند. در واقع باید گفت کاربر یا برای خرید به وبسایت شما مراجعه میکند یا برای محتوای مورد نیاز خود؛ بنابراین محتوا مانند یک راه میانبر اضافی میان شما و کاربرانی است که میتوانند به مشتریان بالقوه شما بدل شوند.

گرچه این احتمال وجود دارد نتایج سئو سریعا مشاهده نشود ولی در دراز مدت مزایایی که به همراه میآورد باعث افزایش رتبهبندی سایت و شانار ترافیک ورودی میشود. برای مثال شما میتوانید ببینید چه صفحاتی در بین کاربران محبوب هستند، چه کلمات کلیدی کاربران بیشتری را به وبسایت شما آوردهاند، در چه زمان و ساعتهایی کاربران از وبسایت شما بازدید کردهاند، ترافیک ورودی شما بیشتر از چه طریقی بوده است و… در گذشته، بازاریابی توسط موتورهای جستوجو (SEM) به تمام فعالیتهایی – بهینهسازی برای موتورهای جستوجو (سئو) و تبلیغات در گوگل – اشاره میکرد که به ترافیک بیشتر و بهتبع آن، مشتری بیشتر منجر شوند؛ ولی در حال حاضر، به تمام تلاشها برای دریافت ترافیک ورودی از تبلیغات در گوگل گفته میشود. تمامی این مراحل و خدمات دیجیتال مارکتینگ در واقع برای افزایش فروش شما و اگاهی هرچه بیشتر مردم از برند شماست. مقالات سفید برای کسب و کارهایی که در انتهای مسیر تبدیل مشتری بالقوه به مشتری واقعی (قیف فروش)، قرار گرفتهاند بسیار مفید است.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

در تاکتیک بازاریابی ویدویی (Video Marketing) سعی میشود از طریق محتوای ویدویی پیام کسب و کار و برند به کاربر منتقل شود. البته سرعت وبسایت و در کل محتوای وبسایت در رفتار کاربر نقش مهمی را ایفا میکند. اپتیمایزلی به افزایش نرخ تعامل کاربران با وبسایت کمک میکند و میتوانید با انجام آزمایشاتی، از اثربخشی کمپینها یا لندینگپیجهای خود مطمئن شوید. در نهایت ارزش های شرکت همان هایی هستند که موجب می شوند به درک ارزش های شرکت توسط مخاطبان کمک نماید و هزینه های سازمان را در جذب و تبدیل هریک از مراحل سفر مشتریان و هزینه های نگهداشتن مشتری را کاهش می دهد. متعارف سازی یا Canonicalization فعالیتی است که در آن محتوای شما به گونه ای سازماندهی می شود که هر محتوای منحصر بفردی تنها و تنها یک URL داشته باشد. هنگامی که شما به معرفی کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجو، ایمیل مارکتینگ و …

دیجیتال مارکتینگ چیست